اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139685812

رییس سازمان بهزیستی کشور:

25 درصد جمعیت کشور تا سال 1430 سالمند می‌شوند

کد: 13950706139685812

https://goo.gl/vS6fMA

، تهران , (اخبار رسمی): شورای عالی سالمندان با حضور وزیر رفاه در هفته جاری تشکیل می شود.

25 درصد جمعیت کشور تا سال 1430 سالمند می‌شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر و با بیان اینکه امسال بیست‌و ششمین سال گرامیداشت روز سالمند را با برنامه‌ریزی دنبال می‌کنیم، گفت: فرد سالمند امروز حقی بر حاکمیت، جامعه و دولتمردان دارد که باید به صورت محوری و برنامه‌ریزی‌شده با آن برخورد کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 1335، 3 درصد جمعیت و سال 1390، 8.2 درصد جمعیت کشور را سالمند تشکیل داده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود سال 1404 به 10 درصد و نهایتاً در سال 1430 این آمار به 21 تا 25 درصد برسد و نسبت جمعیت افراد زیر 15 سال با افراد بالای 60 سال برابر ‌شود.

وی، با بیان اینکه دستیابی به شاخص‌های توسعه پایدار نگاه ویژه به تجارب سالمندان را طلب می‌کند، تصریح کرد: اگر فردی سن‌اش بالای 60 سال شد، این را تهدید محسوب نکنیم بلکه این نشان‌دهنده بهداشت و حمایت‌های مطلوب است البته ویژگی منفی این امر تنهایی و دچار به بیماری‌های اسکلتی است.

محسنی‌بندپی در ادامه از تشکیل شورای عالی سالمندان با حضور وزیر رفاه در هفته جاری در راستای رصد و پایش شاخص‌های سالمندی خبر داد و گفت: امسال ضمن تخصیص ردیف بودجه خاص برای مقوله سالمندی، ایاب و ذهاب رایگان سالمندان در استان‌های کم‌برخوردار، اجرای طرح آموزش مهارت و تغییر سبک زندگی برای 45 هزار زن با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری را در دستور کار داریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی بنیاد فرزانگان و ترویج طب و مراقبت‌های سالمندی را از دیگر اقدامات در حوزه سالمندی برشمرد و یادآور شد: توامان شرایطی فراهم شده است که توجه تصمیم‌سازان به این مسائل مهم و اساسی را جلب کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه استان گیلان با 11 درصد سالمند، پیرترین و استان خوزستان با 4.8 درصد سالمند، جوان‌ترین استان کشور است، یادآور شد: 600 و 700 هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از خدمات تخصصی بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد 100 هزار تقر در مراکز نگهداری روزانه و شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه