اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139815735

معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره حرکت

کد: 13950706139815735

https://goo.gl/CSVXeb

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم اختتامیه جشنواره ملی حرکت با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و جمعی از مسئولان در کرمان برگزار شد.

معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره حرکت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم  از 4 حوزه دانشگاه برگزیده، غرفه برگزیده، انجمن علمی فعال و انجمن علمی خلاق از دانشجویان انجمن‌های برتر تقدیر شد.
در این مراسم محمد علی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در سخنانی گفت: امروز دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان یک دانشگاه بزرگ در جنوب شرق کشور به خود می‌بالد که میزبان بزرگ ترین رویداد علمی کشور است.
وی افزود: دانشگاه شهید باهنرکرمان بیش از 14 هزار دانشجو دارد که بیش از یک هزار دانشجوی آن در رشته دکتری تخصصی و بیش از سه هزار و 500 دانشجو نیز در مقطع  کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.
 طاهر خاطرنشان کرد: ما بیش از 350 عضو هیئت علمی در دانشگاه داریم که 100 نفر آنها استاد تمام و 140 نفر دانشیار و مابقی استادیار هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ما 65 انجمن علمی دانشجویی داریم و 18 کانون فرهنگی هنری، 9 تشکل اسلامی، 85 نشریه دارای مجوز و 5 نشریه فعال نیز در دانشگاه فعالیت می‌کنند.
 طاهر ادامه داد: خلاق‌ترین نیروها و دانشجویان در انجمن‌های علمی هستند و هرچه در جهت تقویت و توسعه انجمن‌های علمی بکوشیم، شایسته است.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اگر می‌خواهیم از فرزندانمان افرادی کارآفرین و خلاق بسازیم باید از انجمن‌های علمی دانشگاه حمایت کنیم و زمینه فعالیت را برای آنها فراهم سازیم.
وی ادامه داد: خوشحالیم که نهمین جشنواره حرکت با استقبال دانشجویان سراسر کشور و با حضور شرکت‌های دانش بنیان کار خود را به پایان می‌رساند در ادامه این مراسم دکترمحمد صادق بصیری، معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان و دبیر نهمین جشنواره حرکت گفت: در این جشنواره 700 غرفه دانشجویی پر از ایده‌های نو و 70 غرفه فن بازار فعالیت داشتند.
وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: شعار این جشنواره در همین راستا با عنوان اقتصاد مقاومتی زمینه ساز شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شد.
بصیری در خاتمه گفت: امسال بیش از 70 دانشگاه علوم پزشکی در این جشنواره با ما همراه بودند که امیدواریم سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر و فعال‌تر دانشگاه‌های مختلف باشیم.
 در این جشنواره در حوزه انجمن‌های علمی فعال 19 انجمن برگزیده، 28 انجمن شایسته تقدیر و 48 انجمن شایسته تشویق شناخته شدند.
همچنین در بخش انجمن علمی خلاق 5 انجمن برگزیده و 4 انجمن به عنوان شایسته تشویق معرفی شدند.
غرفه‌های دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه جامع علمی- کاربردی و دانشگاه خوارزمی غرفه‌های برگزیده شناخته شدند و در بخش دانشگاه برگزیده از 2 دانشگاه تهران و فردوسی مشهد به عنوان دانشگاه‌های برگزیده نهمین جشنواره حرکت تقدیر شد.
همچنین به هرکدام از انجمن‌های علمی در حوزه انجمن علمی برگزیده لوح تقدیر، لوح تندیس و مبلغ 2میلیون تومان، در بخش انجمن علمی شایسته تقدیر1/5 میلیون تومان و شایسته تشویق 500هزار تومان پرداخت شد.
در حوزه انجمن خلاق نیز به انجمن برگزیده یک‌میلیون تومان و به انجمن شایسته تشویق 500هزار تومان اهدا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش