اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226015735

برگزاری نشست سیاست گذاری موسسات آموزش عالی

کد: 13951105226015735

https://goo.gl/NAqWDe

، تهران , (اخبار رسمی): نشست هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری دبیران مناطق ۱۰ گانه امور اداری و پشتیبانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، با محوریت گزارش عملکرد مناطق و کارگروه های مربوطه و بررسی شیوه نامه اجرایی مناطق برگزار شد.

برگزاری نشست سیاست گذاری موسسات آموزش عالی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست محمدحسین امید سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با دبیران مناطق 10 گانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،بر لزوم برگزاری این گونه نشست‌ها در راستای برقراری دولت الکترونیک و اجرای مدیریت سبز به صورت ویدئو کنفرانس تأکید کرد.

وی با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان اداری و استخدامی کشور و تایید آن سازمان مبنی بر تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه ها که در آزمون های ادواری سال های گذشته قبول شده بودند، بر رعایت قوانین و مقررات مربوطه و تسریع در انجام فرآیند تبدیل وضعیت، همچنین لزوم مطابقت رشته تحصیلی افراد با شرایط احراز شغل قابل تخصیص در پست های بلا تصدی پیشنهادی بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل و نیز دارا بودن شماره شناسه قراردادی صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، تاکید کرد.

در ادامه محمدباقر شیخی مدیر کل امور اداری و پشتیبانی ساماندهی منابع انسانی را موضوعی بااهمیت در نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: مقوله ساماندهی و جذب نیروی انسانی در حوزه ستاد به صورت ویژه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود بر لزوم مدیریت منابع و برنامه ریزی برای صرف منابع تاکید کرد و با بیان اینکه بایستی از منابع موجود مالی و انرژی استفاده بهینه کرد، افزود: در بحث پشتیبانی با استفاده از فناوری های نوین و صرفه جویی باید به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان حرکت کنیم.

بر اساس این گزارش در ادامه دکتر میرباقری مشاور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و دبیر ستاد امور رفاهی برنامه های این ستاد را مبنی بر استفاده از ظرفیت سازمان ها و دیگر وزارتخانه ها و همچنین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای بهره برداری در زمینه های رفاهی تشریح کرد.

 دبیران مناطق 10 گانه امور اداری و پشتیبانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و روسای کارگروه های حوزه ستادی گزارشی از نشست ها و برنامه های مختلف در زمینه پشتیبانی، امور رفاهی، استخدام و پایان خدمت و کارگزینی اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی ارائه کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش