اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951027221565735

در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

کنفرانس توسعه همکاری های علمی ایران و اتریش

کد: 13951027221565735

https://goo.gl/s6jT4Q

، تهران , (اخبار رسمی): کنفرانس توسعه همکاری‌های علمی ایران و اتریش با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، سرپرست مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم ،رؤسا و معاونان پژوهشی ۷۰ دانشگاه مطرح کشور و جمعی از استادان در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

کنفرانس توسعه همکاری های علمی ایران و اتریش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی ایبه عنوان سخنران این کنفرانس گفت: در ایران 155 دانشگاه ملی و 530 شعبه دانشگاه از راه دور (پیام نور) وجود دارد و همچنین دو دانشگاه ویژه در علوم مهارتی که تعدادشان در سطح کشور 960 مورد است.  علاوه بر این، کشور پهناور ایران دارای دو مجموعه دانشگاهی دیگر تحت عنوان مراکز غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی است که این دو در مجموع مشتمل بر 820 واحد آموزش عالی در سطح کشور هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تعداد دانشجویان در گروه‌های مختلف علمی گفت: 46.8 درصد دانشجویان در گروه علوم انسانی، 5.86درصد در گروه علوم پایه،5.69  درصد در گروه علوم پزشکی30.19 درصد در گروه علوم مهندسی، 4.35 درصد در گروه کشاورزی و دامپزشکی و 7.83 درصد در گروه هنر تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه به سهم ایران در تولید مقالات علمی اشاره کرد و افزود: تعدادمقالات علمی ایران از سال 2007 تا 2016 نشان می دهد که سهم ایران در تولید مقالات افزایش یافته به طوری که در سال 2015 تعداد مقالات منتشره در مجلات  ISI، به بیش از 35 هزار مورد رسیده است و میان صد دانشگاه برتر آسیا ایران بعد از ژاپن،کره و تایوان مقام چهارم را داراست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از گسترش بخش فارسی در دانشگاه‌های خارجی استقبال می‌کنیم و امیدواریم مراکز آموزش عالی کشور در عرصه بین‌المللی توفیقات بیشتری را کسب کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]