اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140656113

کاربری‌های ناایمن شهر مشهد جریمه می‌شوند

کد: 13950706140656113

https://goo.gl/eZBq49

، مشهد , (اخبار رسمی): طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد اگر واحد تجاری، اقامتی و... در شهر مشهد، طی مدت زمان لازم رفع نقص انجام ندهد توسط کارشناس رسمی دادگستری هزینه‌های ایمن‌سازی و رفع نقص آن واحد برآورد و ملک 10 برابر این هزینه جریمه می‌شود.

کاربری‌های ناایمن شهر مشهد جریمه می‌شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در آستانه هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد، بیان کرد: در سال گذشته و امسال شاهد چند حادثه در بوستان‌های مشهد بودیم که متاسفانه به شهروندان آسیب رساند یا منجر به فوت شد لذا شهرداری مشهد برای ایمنی بوستان‌های مشهد به صورت جدی ورود پیدا کرده است.
وی افزود: بخشی از این حوادث به دلیل برگزاری برنامه‌های مختلف در بوستان توسط شرکت‌های خصوصی رخ می‌دهد و در کنار آن برخی از حوادث نیز عدم توجه به مسایل ایمنی در نگهداری تاسیسات بوستان‌ها اتفاق می‌افتد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در بخش توجه به ایمنی بوستان‌ها تاکنون برای همکاران نگهداری تاسیسات، کلاس‌های آموزشی مختلفی برگزار شده و همچنین در سال جاری نزدیک به 5 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی تاسیسات برق و آب در نظر گرفته شده است.
کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ارائه مجوز به جایگاه‌های سوخت در کناز منازل مسکونی و خطرآفرین بودن آن برای شهروندان گفت: در حال حاضر کانون‌های خطر در مشهد تنها جایگاه‌های سوخت نیست بلکه در شهر کانون‌های خطر و بحران زیادی وجود دارد اما اینکه ارائه مجوز به احداث جایگاه سوخت در مکانی توسط کمیسیون ماده 5 در حیطه وظایف شهرداری نیست اما با این حال شهرداری کانون‌های خطر را شناسایی و در راستای رفع آن گام‌های مهمی برداشته است.
وی تصریح کرد: اگر مکانی ایمنی لازم را نداشته باشد شهرداری به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند و یا فاصله زمانی خاص دادستانی اخطارهای لازم را ارائه می‌دهد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد اگر واحد تجاری، اقامتی و... در شهر مشهد، طی مدت زمان لازم رفع نقص انجام ندهد توسط کارشناس رسمی دادگستری هزینه‌های ایمن‌سازی و رفع نقص آن واحد برآورد و ملک 10 برابر این هزینه جریمه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه