اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707141466113

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

مجوز اجرای پروژه مشارکتی حافظ صادر شد

کد: 13950707141466113

https://goo.gl/g8gA2h

، مشهد , (اخبار رسمی): پروژه در میدان حافظ قرار دارد و بزرگراه کلانتری اگر چه قبلا حالت کمربندی را داشت اما اکنون در داخل شهر واقع شده است.

مجوز اجرای پروژه مشارکتی حافظ صادر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بررسی و تصویب استفساریه شهرداری در خصوص چگونگی محاسبه k در صورت تامین پارکینگ توسط واحدهای تجاری آغاز شد.
دومین دستور کار این جلسه نیز به لایحه شهرداری در خصوص اصلاح تبصره یک ماده 35 دفترچه محاسبات درآمدی اختصاص داشت.
عدم افزایش ارزش معاملاتی
نایب رییس اول شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این باره گفت: قانون ما را موظف کرده است هر ساله دفترچه ضوابط محاسبات درآمدی را مورد بازنگری قرار دهیم که مدتی است از این مهم غفلت شده است.
محمد سهیلی خاطرنشان کرد: با توجه به رکود موجود مقرر شد تا افزایشی در ارزش معاملاتی صورت نگیرد.
در ماده واحده این مصوبه آمده است: تبصره یک ماده 35 دفترچه ضوابط محاسبات درآمدی به شرح زیر اصلاح می‌گردد: در معابر با امکان صدور مجوز تجاری، بابت تجارتی بر اساس 50 درصد قیمت سرقفلی اعلام شده توسط کارشناس رسمی دادگستری وصول شود.
اعمال ماده 8 برای تملک زمین واقع در ایستگاه جامع خدمات شهری
در دیگر دستور کار این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر به اعمال ماده 8 برای تملک زمین واقع در ایستگاه جامع خدمات شهری رای مثبت دادند.
در این مصوبه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به منظور تسریع در اجرای کامل طرح توسعه ایستگاه جامع خدمات شهری، رفع تصرف و تملک یک قطعه زمین به مساحت 500 مترمربع متعلق به آقای محتشم خزائی به دلیل واقع شدن در عرصه 5 هکتاری سایت یاد شده به نشانی بولوار میثاق نسبت به اعمال ماده 8 نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت اقدام نماید.
صدور مجوز قرارداد مشارکتی حافظ
همچنین شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی خود، مجوز اجرای پروژه مشارکتی حافظ را تصویب نمود.
سید عبدالکریم جوادی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این رابطه گفت: این سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاران خوب و توانمند مشهد هستند و پروژه‌های در حال اجرایشان از زمانبندی نیز جلوتر است.
وی افزود: این منطقه هم یک منطقه بکر است و تاکنون نمایشگاهی برای خودروهای سنگین در مشهد راه‌اندازی نشده است.
حسن قدیری طرقی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز با ارائه پیشنهادی، تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم قبل از عقد قرارداد با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه، پیوست ترافیکی تهیه شود.
وی عنوان کرد: یکی از معضلات بزرگ شهر مشهد ترافیک این شهر است لذا لازم است قبل از عقد قرارداد پیوست فرهنگی دیده شود چون بعد از قرارداد عملا نمی‌توانیم حرفی بزنیم.
حسنعلی اخلاقی امیری به عنوان موافق این پیشنهاد اذعان کرد: پروژه در میدان حافظ قرار دارد و بزرگراه کلانتری اگر چه قبلا حالت کمربندی را داشت اما اکنون در داخل شهر واقع شده است.
وی بیان کرد: قبلا پروژه بی‌نام بود و موضوع فعالیت آن مشخص نشده بود. در حال حاضر نیز ترافیک سنگینی در این محدوده وجود دارد که با آمدن خودروهای سنگین این ترافیک افزایش خواهد یافت.
علی اصغر نخعی‌راد، رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در مخالفت با این پیشنهاد تاکید کرد: ما باید به فکر سرمایه‌گذار هم باشیم زیرا این پروژه بی‌نام تصویب شده و به سرمایه‌گذار نیز واگذار شده است حال نمی‌توانیم به سرمایه‌گذار بگوییم صبر کن تا پیوست ترافیکی تهیه شود.
وی اظهار کرد: این مته به خشخاش گذاشتن است و نباید روند اجرای پروژه را طولانی کنیم.
خلیل موحدی محصل، دیگر مخالف این پیشنهاد خاطرنشان کرد: وقتی ما برای موضوعی مصوبات کلی داریم سنت غلطی است که دوباره تک به تک برای هر موضوعی مصوبه بگذرانیم. بهتر است شهرداری را موظف کنیم قبل از اجرای پروژه‌ها نسبت به تیه پیوست فرهنگی اقدام کند.
در نهایت این پیشنهاد رای لازم را کسب نکرد.
همچنین پیشنهاد دیگری از سوی حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع داده شد که به تصویب رسید. مجید فاطمی ارفع در این مورد گفت: باید قبل از صدور پروانه پیوست فرهنگی برای پروژه تهیه شود.
در ادامه جلسه، پیشنهاد حسن پژمان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح شد.
این عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: با توجه به روال قانونی که از گذشته برقرار بود در قرارداد پروژه‌های مشارکتی اگر 6 ماه از مدت کارشناسی گذشته باشد باید دوباره کارشناسی قیمت صورت گیرد.
محمدرضا مزجی، معاون اقتصادی شهرداری مشهد در مورد این پیشنهاد گفت: اگر کارشناسی صورت گیرد چون سهم ما زمین و پروانه بوده و اجرا بر عهده سرمایه‌گذار است لذا چون قیمت زمین و پروانه تغییر نیافته و قیمت خدمات افزایش یافته است به نفع شهرداری نخواهد بود.
در نهایت این پیشنهاد نیز تصویب نشد.
پیشنهاد دیگر را ستاری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ارائه داد. این عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: قرار نیست وقتی شورا برای یک پروژه خاص تصمیم گرفته و تسهیلات ویژه برای آن در نظر بگیرد این تسهیلات را به همه پروژه‌های تجاری تعمیم ندهد. پس پیشنهاد می‌کنم این تسهیلات به همه مردم اختصاص یابد.
البته این پیشنهاد نیز با مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس روبرو شد.
با تصویب این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد با توجه به عدم جذب سرمایه‌گذار از طریق فراخوان، پروژه مشارکتی حافظ را با مشارکت آقایان مجید یعقوبی خالص و مجید وطن‌پرست در زمینی به مساحت 12 هزار و 258 مترمربع واقع در میدان حافظ با مساحت کل زیربنای 102 هزار و 63 مترمربع و مبلغ کل سرمایه‌گذاری معادل 3 هزار و 281 میلیارد و 662 میلیون ریال بر اساس قرارداد مشارکت اجرا نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه