اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710143890028

تعامل هوافضایی دانشگاه خواجه نصیر با روسیه

کد: 13950710143890028

https://goo.gl/tRC43X

، تهران , (اخبار رسمی): دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه هوافضا با بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه تعامل می کند.

تعامل هوافضایی دانشگاه خواجه نصیر با روسیه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دانشگاه  صنعتی هواجه نصیر الدین طوسی،علی خاکی صدیق،رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی باعلام این خبر  گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یک دانشگاه تخصصی فنی و مهندسی است که طبعاً مزیت‌ها و نقش‌های آن هم در همین حوزه تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله ظرفیت‌های این دانشگاه درهرم اعضای هیات علمی است که هرم بسیار خوبی است و شامل 50 درصد دانشیار و استاد و بیش از 45 درصد استادیار جوان است و ظرفیتی را از نظر نیروی علمی کارآمد برای ما ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: از سوی دیگر دانشجویان ما با توجه به واقع شدن دانشگاه در پایتخت و شناخته‌شدگی دانشگاه از بهترین دانشجویان کشور هستند و برای هر صندلی دانشگاه خواجه نصیر رقابت زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مزیت بعدی دانشگاه را می‌توان اعتماد صنعت به دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد. در حال حاضر و پس از حدود سه دهه که از تأسیس دانشگاه خواجه نصیر می‌گذرد انجام صدها پروژه صنعتی موفق در طی این سال‌ها، ظرفیت بسیار خوبی را هم در خود دانشگاه ایجاد کرده و هم موجب شده که صنایع فعال در حوزه‌های کاری مختلف مرتبط با ما، به دانشگاه اعتماد پیدا کنند.

میانگین چاپ مقاله توسط اساتید دانشگاه خواجه نصیر

رئیس دانشگاه خواجه نصیر افزود: این مساله شرایط خوبی را از نظر تولید علم و حرکت علمی هم در مرزهای دانش و در حوزه مباحث کاربردی برای ما ایجاد کرده است. به طور مثال میانگین چاپ مقاله توسط هر استاد در دانشگاه ما سه مقاله در سال است که سرانه بالایی است و میانگین نگارش و تألیف کتاب استادان ما نیز 3/1 است.

ورود به حوزه های میان رشته ای

وی ادامه داد: بخش دیگری نیز که مورد توجه ما بوده و به آن ورود کرده‌ایم حوزه‌های میان‌رشته‌ایست که تاکنون حوزه‌های مکاترونیک، فناوری فرهنگی و حقوق در مهندسی است.

خاکی صدیق افزود: هدف ما از پرداختن به موضوع حقوق در مهندسی نیز این است که مهندسان ما با مباحث حقوقی آشنا باشند و مسائل حقوقی مهندسی بهتر شناخته شوند.

گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در دانشگاه خواجه نصیر

وی افزود: یکی دیگر از حوزه اقدامات ما مربوط به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی است. در همین راستا ما در سال گذشته حوزه معاونت بین‌الملل را ایجاد کردیم و از همان زمان تاکنون رایزنی، گفتگو و تعامل با ده‌ها دانشگاه معتبر بین‌المللی برای برپایی دوره‌ها و همچنین پروژه‌های مشترک آغاز شده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: یکی از زمینه‌های راهبردی مورد توجه ما در این رایزنی‌ها و تعاملات هوافضا بود و دراین زمینه با بهترین دانشگاه‌های کشور روسیه همکاریهایی انجام شده که تقریباً به جاهای خوبی نیز رسیده است. تعاملات ما در این زمینه با دانشگاه‌های مایی و ام جی او بوده و تا کنون نیز بسیار خوب پیش رفته است.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که ما انجام داده‌ایم تلاش برای جذب استادان خارجی با عنوان استاد وابسته در دانشگاه خواجه نصیر بوده است. در این راستا تا الان با دو پروفسور روسی و رومانیایی قرارداد بسته‌ایم و پروژه‌هایی تعریف شده و در حال انجام است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

هسته اولیه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین توسی دانشکده مخابرات است که در محل فعلی دانشکده مهنسی برق دانشگاه تاسیس شده و در سال 1318 هجری شمسی اساس نامه آن به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی