اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711145805812

محسنی بند پی :

سالمندی همراه با از کارافتادگی مطلق نیست

کد: 13950711145805812

https://goo.gl/U8nYgF

، تهران , (اخبار رسمی): درآمد، سلامت، اشتغال و آموزش چهار شاخص اصلی در دوران سالمندی است.

سالمندی همراه با از کارافتادگی مطلق نیست

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وبهزیستی،انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور  با تأکید بر اولویت قرار دادن بحث سالمندی در برنامه ششم توسعه، گفت: لازم است دولت در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به مسائل رفاهی،‌ سلامت، درمانی، مراقبت و نگهداری سالمندان داشته باشد و این امر ملزم به داشتن یکسری از شاخص‌هاست.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، یکی از مشکلات کشور‌های در حال توسعه را نبود برنامه‌های استراتژیک دانست و اظهار کرد: برای نوشتن برنامه‌های توسعه نیازمند مشارکت تمام ذی‌نفعان و صاحبنظران در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی هستیم.
وی، تصریح کرد: سالمندی همراه با از کارافتادگی مطلق نیست و یک چهارم زندگی افراد به این دوران برمی‌گردد، لذا در این راستا کشوری موفق است که از اندوخته‌های علمی و کارشناسانه سالمندان بهره‌مند شود.
محسنی‌بندپی، درآمد، سلامت، اشتغال و آموزش را چهار شاخص اصلی در دوران سالمندی عنوان کرد و گفت: زنانه‌شدن سالخوردگی، یعنی افزایش نسبت زنان به مردان سالمند، پدیده‌ای است که در کشورهای در حال توسعه مانند ایران و پاکستان رخ خواهد داد و باید در تدوین سیاست‌های سالمندی مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به دو راهکار در این زمینه اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی پیش‌دبستانی و تأمین نیازهای سالمندان و تعدیل ساختار جمعیت با روندی آرام از اقداماتی است که می‌توان برای برنامه‌ریزی انجام داد.
در پایان مراسم افتتاحیه کارگاه تخصصی شاخص‌های سالمندی فرید براتی سده،رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان هدف از این نشست را سنجش و تأیید شاخص‌های سالمندی عنوان کرد و یادآور شد: بهزیستی نیازمند یکسری شاخص‌های اساسی و جدی در زمینه پایش سالمندی است، لذا امیدواریم با سنجش این شاخص‌ها وضعیت خوبی را از امید به زندگی و امنیت درآمدی و رفاهی این افراد بدست آوریم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]