اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711147375832

معاون وزیر راه و شهرسازی:تا پایان امسال

قرارداد ساخت 3 هزار واگن نهایی می شود

کد: 13950711147375832

https://goo.gl/opqNaV

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد ساخت سه هزار تا پایان امسال خبر داد.

قرارداد ساخت 3 هزار واگن نهایی می شود

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی راه اهن ، محسن پورسیدآقایی  در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر با اعلام این خبر افزود: هم اکنون قرارداد 400 واگن امضا شده است و تا پایان امسال قرارداد ساخت سه هزار واگن دیگر نهایی می شود.

وی افزود: این میزان سهمی بسزا در افزایش و جابجایی بار و مسافر از طریق ناوگان ریلی داشته است.

پورسیدآقایی با اشاره به این که سهم حمل و نقل ریلی برای نخستین بار در 20 سال گذشته و در سال 94 از کل حمل و نقل کشور فراتر رفته است، یادآور شد: سهم حمل و نقل ریلی بار از 10,5 درصد در سالهای 93 و 94 به 11.8 درصد رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن، رشد سالانه حمل و نقل ریلی را در سه سال اخیر سالانه حدود هفت درصد عنوان کرد و گفت: افزایش سهم حمل و نقل ریلی در مقایسه با کل حمل و نقل کشور مدیون جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش تعرفه راه آهن است.

وی با بیان این که قیمت حمل و نقل ریلی در سه سال گذشته به اندازه تورم رشد نداشته است، افزود: نرخ حمل و نقل ریلی در مواردی کاهنده بوده است و برخی خدمات همچنان با نرخ سال 92 ارائه می شود.

قرارداد اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر امروز و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امضا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان