اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149165995

آکنه زدن، احتمال پیری پوست را کاهش می‌دهد

کد: 13950713149165995

https://goo.gl/uwErG7

، تهران , (اخبار رسمی): گروهی از محققان بریتانیایی پس از مطالعه اخیرشان، خبر خوبی را برای کسانی که سابقه آکنه داشته‌اند، اعلام کردند: پوست این افراد آهسته‌تر از پوست کسانی که هیچ‌وقت آکنه را تجربه نکرده‌اند، پیر می‌شود.

آکنه زدن، احتمال پیری پوست را کاهش می‌دهد!

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی  سلامتیسم ، گروهی از محققان بریتانیایی پس از مطالعه اخیرشان، خبر خوبی را برای کسانی که سابقه آکنه داشته‌اند، اعلام کردند: پوست این افراد آهسته‌تر از پوست کسانی که هیچ‌وقت آکنه را تجربه نکرده‌اند، پیر می‌شود. گزارشی از این مطالعه در Journal of Investigative Dermatology منتشر شده است.

در این مطالعه، بیش از 1200 دوقلو مورد بررسی قرار گرفتند که یک‌چهارم از آن‌ها حداقل یک بار در طول زندگی با آکنه مواجه شده بودند. محققان در طول مطالعه متوجه شدند دوقلوهایی که آکنه را تجربه کرده‌اند، معمولا تلومرهای بلندتری در سلول‌های سفید خون دارند. دکتر ریبرو، متخصص پوست و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهند که علت این مساله می‌تواند به طول تلومرها مرتبط باشد. به نظر می‌رسد که تلومرها در افرادی که دچار آکنه می‌شوند، شرایط متفاوتی دارند، و سلول‌های آنان می‌توانند در مقابل روند پیری مقاومت کنند».

دکتر باتای، متخصص پوست و از اعضای این مطالعه، می‌گوید: «تلومرهای بلند در افرادی که آکنه را تجربه کرده‌اند، احتمالا یکی از عواملی هستند که علت مقاومت در برابر پیری زودرس پوست را توضیح می‌دهند». با این‌حال، محققان تاکید می‌کنند که مطالعه اخیرشان هیچ رابطه علت و معلولی مستقیمی را بین طول تلومر و پیری پوست اثبات نمی‌کند و هنوز باید منتظر مطالعات تکمیلی باشند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی