اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151345499

کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران پاسخ می‌دهد

بانک‌ها به مشتریان اعتباری خود اجحاف می‌کنند؟

کد: 13950714151345499

https://goo.gl/Rz28YU

، تهران , (اخبار رسمی): کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران در گزارشی رفتار بانک‌ها در نحوه اعتباردهی و نحوه بازپرداخت تسهیلات را مورد واکاوی قرار داده است.

بانک‌ها به مشتریان اعتباری خود اجحاف می‌کنند؟

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران در گزارشی به بررسی وضعیت بانک‌ها در پرداخت اعتبار به شیوه عقود مبادله‌ای، پرداخته و این سوال را مورد واکاوی قرار داده است که آیا بانک‌ها در عملیات خود نسبت به مشتریان اعتباری اجحاف می‌کنند؟

در این گزارش نحوه محاسبه سود، فرمول جهانی آن، تاریخچه نحوه انتقال بدهی‌های غیرجاری به سرفصل حساب‌های ذی‌ربط و روش دین، مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت به این نتیجه می رسد که با نظر داشتن اینکه همه بانک‌ها و موسسات اعتباری برای تقسیط از فرمول جهانی استفاده می‌کنند و اغلب آنها برای تقسیط و امهال بدهی مشتریان به ناچار مانده تسهیلات سررسید گذشته، معوق، سررسید نشده و گاهی اقساط جاری را نیز دین حال می کنند. به همین دلیل مطابق دستورالعمل های جاری صادره بانک مرکزی، در زمان دین حال کردن تسهیلات غیرجاری، سود اقساط آتی را نیز باید مورد محاسبه قرار دهند که این موضوع منجر به متورم شدن بدهی مشتریان، شناسایی سودهای واهی و غیرواقعی از سوی بانک ها می شود و این به طور مشخص نوعی اجحاف در حق گیرندگان تسهیلات تلقی می‌شود.

در ادامه این گزارش پیشنهاداتی نیز مطرح شده است که می‌توانید متن کامل آن را اینجا بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]