اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151856038

به همت بنیاد سینمایی فاربی آغاز شد:

نشست‌های تخصصی «تحلیل و آموزش فنون فیلمنامه نویسی»

کد: 13950714151856038

https://goo.gl/Lzg67v

، تهران , (اخبار رسمی): «نخستین دوره تخصصی تحلیل و آموزش فنون فیلمنامه نویسی(از ایده تا فیلم)» اوایل هفته جاری با حضور کارشناسان و اساتید و هنرجویان این دوره در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد.

نشست‌های تخصصی «تحلیل و آموزش فنون فیلمنامه نویسی»

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی؛ این دوره آموزشی که به همت مرکز آموزش بنیاد فارابی تشکیل شده در دوازده نشست چهار ساعته با حضور اساتید مجرب عرصه فیلمنامه نویسی برگزارمی شود. 

هر نشست شامل دو بخش «سرفصل های از پیش تعیین شده تحلیل فنون فیلمنامه نویسی برای هر استاد» و «مراحل تکامل یک ایده و تبدیل آن به فیلمنامه نهایی با ذکر مثال» است.

از مهمترین سرفصل های این دوره می توان به «اهمیت ساختار کلاسیک از منظر رابرت مک گی»، «انواع ساختار در فیلمنامه فیلم کوتاه»، «اهمیت تحقیق در نگارش فیلمنامه»، «طراحی شخصیت دراماتیک در ساختار کلاسیک»، «اهمیت ژانر در طراحی روایت سینمایی» و .... اشاره کرد.

سعید عقیقی، مهران کاشانی، فرزاد موتمن، بهنام بهزادی، سید سعید رحمانی، امیر رضا نوری پرتو، محمدعلی سجادی، فرهاد توحیدی، محمد گذرآبادی، شاهپور شهبازی، محمدرضا گوهری، شادمهر راستین مدرسان این دوره آموزشی فنون فیلمنامه نویسی هستند.

هنرجویان حاضر دراین دوره از میان دانشجویان دانشگاه ها(فارغ از رشته تحصیلی) و فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی، با پیش نیاز آشنایی با اصطلاحات حوزه فیلمنامه نویسی پذیرش شده اند.

شایان ذکر است پیشتر شش دوره کلاس‌های آموزش نقد فیلم توسط واحد آموزش بنیاد و با مدیریت سعید افراسیابی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که با استقبال چشمگیر هنرجویان قرار گرفت.

«نخستین دوره تخصصی تحلیل و آموزش فنون فیلمنامه نویسی(از ایده تا فیلم)» تا بیست آذر سال جاری ادامه خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد سینمایی فارابی

بنیاد سینمایی فارابی سازمانی است غیردولتی و غیرانتفاعی که تحت نظارت وزارت ارشاد اسلامی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های فرهنگی، هنری امور سینمایی کشور اداره می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر