اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950715152115371

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد

پیشنهاد بانکی ایران به ویتنام

کد: 13950715152115371

https://goo.gl/qu2DMq

، تهران , (اخبار رسمی): ایران در جریان سفر رئیس جمهوری به هانوی برای افزایش حجم مبادلات دو جانبه به ویتنام پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک می دهد.

سیف

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ایران، ولی الله سیف مدیرکل این نهاد نظارتی که همراه با رئیس جمهوری به ویتنام سفر کرده است  گفت: اگر پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک مورد استقبال طرف ویتنامی قرار گیرد، بهترین سازوکار و سریع ترین روش برای افزایش حجم مبادلات دو کشور خواهد بود.

وی اعلام کرد: درحال حاضر سطح روابط تجاری دو کشور حداکثر 350 تا 400 میلیون دلار در سال است که بسیاربالا نیست، ولی ظرفیت افزایش روابط اقتصادی و تجاری بسیار بالاست.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: یکی از بحث هایی که باعث شد من در این سفر حضور داشته باشم روابط بانکی دو کشور بود. در حال حاضر تبادل بانکی زیادی بین دو کشور وجود ندارد و این حجم از مبادلات هم از طریق بانک های سایر کشورها انجام می شود.

سیف اظهارداشت: تلاش ما این است که با نظام بانکی ویتنام رابطه مناسبی برقرار کنیم تا زمینه ساز افزایش حجم بالای تجارت بین دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مذاکراتی بین بانک های مرکزی دو کشور در سطح معاونان رئیس کل انجام شده است. شناخت مناسبی از بانک های ویتنامی داریم و فکر می کنم در این سفر بتوانیم به تفاهم مناسبی برای تحقق رابطه مناسب بانکی برسیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه