اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717154095832

مالکی مطرح کرد؛

پیشرفت فیزیکی 35 درصدی راه‌آهن چابهار- ایرانشهر

کد: 13950717154095832

https://goo.gl/qWCD9t

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت راه‌آهن در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: پروژه راه‌آهن استان در سال 92 با مبلغ اولیه قرار داد 2 هزار و 41 میلیارد تومان شروع شده و این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست ساخت است.

پیشرفت فیزیکی 35 درصدی راه‌آهن چابهار- ایرانشهر

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی راه اهن، مسعود مالکی ، درباره وضعیت راه‌آهن استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه راه‌آهن استان در سال 92 با مبلغ اولیه قرار داد 2 هزار و 41 میلیارد تومان شروع شده و این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست ساخت است. این پروژه در هشت قطعه تعریف شده، 4 قطعه اول آن از سمت چابهار به ایرانشهر به طول 310 کیلومتر، در حال حاضر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: دوقطعه دیگر از این پروژه از زاهدان به سمت خاش به طول 50 کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی 5 درصدی است و بقیه قطعه‌ها در حوزه استان ما نیست.

مالکی بیان کرد: تعداد افراد مشغول کار بر روی این پروژه حدود هزار و 400 نفر و همینطور 700 دستگاه ماشین آلات برای این پروژه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن استان پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است، گفت: تا به‌حال برای این پروژه حدود 353 میلیارد تومان هزینه شده و مطالبات پیمانکار در این پروژه 200میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: برای تکمیل راه‌آهن زاهدان- چابهار به اعتباری بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است و اگر این اعتبار تامین شود در 4 سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مالکی با اشاره به مطالبات پیمانکاران در استان گفت: مطالبات پیمانکار در حوزه راه  و در بخش اداره کل راه  و شهرسازی استان 110 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: ایستگاه‌های راه‌آهن استان درون شهر واقع شده که قطار زاهدان- تهران در آن جا قرار دارد و  این قطار یک روز در میان حرکت می‌کند و قابلیت حمل 900 نفر مسافر را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان