اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950719156046113

همکاری پراگ و مشهد در حوزه آب و پسماند

کد: 13950719156046113

https://goo.gl/yO0682

، مشهد , (اخبار رسمی): معاون وزیر صنعت و بازرگانی جمهوری چک از وجود زمینه همکاری‌های لازم در حوزه آب و پسماند بین شهرهای پراگ و مشهد خبر داد.

زمینه همکاری در حوزه آب و پسماند بین پراگ و مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ادوارد موریچسکی در دیدار هیات تجاری جمهوری چک با معاونان شهردار و مدیران ارشد شهرداری مشهد که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، به نتایج و بازدهی‌ بالای استان و این شهر اشاره داشت و اظهار کرد: امروز در آستانه پیدایش و توسعه روابط بین جمهوری چک و ایران قرار داریم.
وی با اشاره به زیبایی‌های شهر مشهد و اقداماتی که شهرداری این شهر برای فضای سبز این منطقه کرده است، گفت: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین دو کشور موضوع پسماند و آب است که جمهوری چک نیز تجارب خوبی در این زمینه دارد.
معاون وزیر صنعت و بازرگانی جمهوری چک ادامه داد: همچنین در آینده می‌توان از ظرفیت‌های موجود دو کشور در زمینه حمل و نقل نیز استفاده‌های مطلوبی را برد.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری همچون مشهد که حجم بالایی از توریست را سالانه پذیرایی می‌کند، بسیار دشوار است، عنوان کرد: ارتباطات منظم و مطلوبی بین دو کشور برقرار شده و بسیاری از تجار ایرانی توانستند نمایندگی‌هایی را برای مصرف کالاهایشان در جمهوری چک افتتاح کنند.
موریچسکی ادامه داد: برخی شرکت‌های جمهوری چک نیز فعالیت‌های خود را معطوف به تامین قطعات صنعتی و ماشینی برای کشورهای دیگر از جمله ایران کرده‌اند.
وی افزود: هیئتی که به مشهد سفر کرده نماینده جامعه اقتصادی جمهوری چک است و هر یک از اعضای آن دارای شرکت پرآوازه‌ای در اروپا هستند.
معاون وزیر صنعت و بازرگانی جمهوری چک ادامه داد: این شرکت‌ها در زمینه‌های لوکوموتیوسازی، حمل و نقل جاده‌ای، کشاورزی، انرژی، محصولات شیمیایی، قطعات صنعتی، مصالح ساختمانی، بانکداری بین‌المللی، صنعت چوب و بیمه فعالیت دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه