اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724158046113

وقوع 93 حریق و حادثه در مشهد و حومه در 48 ساعت

کد: 13950724158046113

https://goo.gl/wJ4KgY

، مشهد , (اخبار رسمی): مدیر عامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در 48 ساعت گذشته آتش‌نشانان و نجاتگران این سازمان علاوه بر آماده‌باش کامل در 48 ایستگاه آتش‌نشانی و استقرار در 60 نقطه از شهر، برای 93 حریق و حادثه در مشهد و حومه اعزام شده‌اند.

وقوع 93 حریق و حادثه در مشهد و حومه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آتشپاد دوم حسن جعفری اظهار کرد: در لیالی تاسوعا و عاشورای حسینی، به منظور جلوگیری از وقوع حریق و حادثه و تأمین ایمنی شهروندان، علاوه بر آماده‌باش کامل نیروهای مستقر در 48 ایستگاه آتش‌نشانی، نیروهای خدوم این سازمان در 60 نقطه از شهر به صورت آماده‌باش مستقر بودند تا مانع از گستردگی حریق‌ها و حوادث احتمالی جبران‌ناپذیر شوند.
وی ادامه داد: براساس گزارش آماری اخذ شده از مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی، در این مدت مرکز فرماندهی (125) با پاسخگویی به 3 هزار و 695 تماس مردمی که بخشی از آن مربوط به مزاحمان تلفنی و بخشی دیگر نیز مربوط به سئوال و ابهامات ایمنی شهروندان بوده است و همچنین برقراری یک هزار و 520 تماس درون شبکه‌ای مرتبط با حریق و حوادث اعلام شده به این سامانه، نجاتگران و آتش‌نشانان را برای 93 مورد عملیات اطفای حریق، نجات و اقدامات پیشگیرانه اعزام نمودند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: طی دو روز گذشته تعداد کل حادثه 42 مورد بود که فراوانی علل بوجود آورنده آن به ترتیب آسانسور و محبوس شدن افراد داخل منزل گزارش شده است.
به گفته جعفری، بیشترین فراوانی تصرف‌ها به لحاظ محل بروز حادثه در مناطق مسکونی بوده است.
وی در ادامه گفت: در 48 ساعت گذشته تعداد کل حریق‌ها 36 مورد بود و بیشترین فراوانی علل به وجود آورنده آن نیز عبارتند از اتصال سیم برق، انتقال حرارت، نشت گاز و سوزاندن ضایعات بوده است.
این مقام مسئول همچنین یادآور شد: ماموران آتش‌نشانی در این بازه زمانی از 15 مورد حریق و حادثه بازدید و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه