اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725158966123

در نشست پژوهشی مدرسه ملی سینما

کپی‌رایت در سینمای ایران مورد بحث قرار می‌گیرد

کد: 13950725158966123

https://goo.gl/nHKIlv

، تهران , (اخبار رسمی): نشست پژوهشی مدرسه ملی سینما، کپی‌رایت در سینمای ایران را به بحث می‌گذارد.

کپی‌رایت در سینمای ایران مورد بحث قرار می‌گیرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینما، مالکیت مادی و معنوی تولیدات فرهنگی همواره از دغدغه‌های صاحبان آثار در کشور بوده است. به‌تبع سینمای ایران نیز نمی‌تواند از این گستره خارج باشد. امنیت بازار سینمای ایران نیز که در نشست‌های پیشین به بحث گذاشته شد، خود به‌نوعی معلول تدوین قوانین و چارچوب‌های دقیق در تبیین هویت مادی و معنوی آثار است. به همین منظور مدرسه ملی سینمای ایران چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی خود را با عنوان «کپی‌رایت: چالش‌ها و فرصت‌ها» برگزار می‌کند.

تاریخچه قاچاق آثار سینمایی ایران موضوع پژوهشی خواهد بود که در ابتدای جلسه گزارشی از آن توسط مرتضی رنجبران ارائه می‌گردد. این مبحث مدخلی به موضوع محوری جلسه خواهد بود که در آن موانع موجود در اجرایی شدن قانون «کپی‌رایت» به‌عنوان یک فرصت و درعین‌حال چالش جدی سینمای ایران مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. سخنرانان این بخش کامبیز نوروزی حقوقدان و مشاور حقوقی پیشین سازمان سینمایی و مرتضی شایسته تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران خواهند بود.

این نشست که اجرای آن را شاهین شجری‌کهن منتقد سینما بر عهده دارد، سه‌شنبه 27 مهرماه از ساعت 17 الی 19 در محل مدرسه ملی سینمای ایران واقع در اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک 3 برگزار خواهد شد و ورود به آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه ملی سینما

طرح تأسیس مدرسه ملی سینمای ایران در آبان‏‌ماه سال 1392 و در دولت یازدهم مطرح گشت. طراحی و اجرای این مهم از سوی ریاست سازمان سینمایی به مدیر کل دفتر مطالعات، توسعه‌ی دانش و مهارت‌های سینمایی سپرده شد که مأمور انجام مطالعات و رایزنی‏‌های لازم جهت ایجاد این نهاد گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر