اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950729163745735

برگزاری نشست مشترک دانشگاه های ایران و کره جنوبی

کد: 13950729163745735

https://goo.gl/H3aavO

، تهران , (اخبار رسمی): نشست مشترک دانشگاه های ایران و کره جنوبی با هدف گسترش همکاری های علمی برگزارشد .

برگزاری نشست مشترک دانشگاه های ایران و کره جنوبی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، نشست مشترک دانشگاه های ایران و کره جنوبی با حضورحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در اموربین الملل و  کیم کوانگ هو رئیس موسسه آموزش های بین المللی کره جنوبی در وزارت علوم برگزار شد.

در این نشست 12دانشگاه کره جنوبی و 38 دانشگاه ، موسسه آموزش عالی و پژوهشی ایرانی در این نشست حضور داشتند.

سالار آملی ،قائم مقام وزیر علوم در اموربین الملل در آغاز این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال تحول اقتصاد خود به اقتصاد دانش بنیان است و در همین راستا افزایش همکاری های علمی با کشورهای پیشرو در علم و فناوری را در دستور خود قرار داده است .

وی افزود: ما به کیفيّت بالای دانشگاههای کره جنوبی اعتقاد داریم و بر همین اساس برای تقویت همکاری های  دانشگاهی با این کشور برنامه ریزی کردیم.

سالارآملی با اشاره به جایگاه بالای دانشگاهای ایران در منطقه غرب آسیا گفت: در سال گذشته13 دانشگاه ایران در رتبه بندی موسسه تامسون رویترز در فهرست دانشگاههای برتر دنیا قرار گرفتند و بر اساس همین ظرفیت های بالاست که شاهد حضور هیئت های مختلف دانشگاهی از کشورهای مختلف در ایران هستیم.

در ادامه این نشست نمایندگان  دانشگاهها و مرکز آموزش های بین المللی کره جنوبی و مدیران بین الملل تعدادی از دانشگاه های ایران به معرفی دانشگاههای خود پرداختند و پس از نشست رسمی، دانشگاههای دو کشور با یکدیگر مذاکره و تبادل نظر کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش