کشورهای برنده و بازنده در مقابل «دلار امریکا»

کد: 13950801164795499

https://goo.gl/8BHgFu

، تهران , (اخبار رسمی): ارزش پوند بریتانیا به پایین‌ترین میزان خود طی سه دهه گذشته رسیده و در مقابل دلار امریکا، 17 درصد افت داشته است. از سوی دیگر، ارزش ارز برزیل در برابر دلار، 17 درصد رشد کرده است.

کشورهای برنده و بازنده در مقابل «دلار امریکا»

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، پوند بریتانیا در مقابل دلار امریکا، به پایین‌ترین حد خود در 31 سال گذشته رسید.بعد از برگزیت در ماه ژوئن و خارج شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا، پوند در مقابل دلار سقوط کرد و نسبت به سال گذشته، با 17 درصد افت ارزش مواجه شد.

داده‌پرداز رویترز، ارز رایج سی کشور را مورد بررسی قرار داده و بعد از بریتانیا، تنها ارز نیجریه در مقابل دلار افت شدید‌تری داشته است.  

از طرف دیگر، ارز برزیل بیشترین صعود ارزش را در برابر دلار داشته و ارزش آن نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.

بعد از آن نیز روبل روسیه با 16 درصد افزایش ارزش در برابر دلار، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

اما افت ارزش پوند در بیشترین میزان برای سه دهه گذشته، به دلیل مؤلفه‌های مؤثر مختلفی مثل رشد اقتصادی، تورم و نرخ سود بانکی بوده است.

روزنامه تلگراف لندن دراین‌باره می‌نویسد: «اقتصادهای قوی، ارزهای قوی دارند. چراکه سرمایه‌گذاران مایل‌اند پول‌هایشان را در کشورهایی سرمایه‌گذاری کنند که چشم‌انداز رشد آن‌ها قوی باشد. آن‌ها برای این کار، به ارز رایج و محلی نیاز دارند و افزایش تقاضا، ارزش ارزها را نیز افزایش می‌دهد. همین است که هنگام رسیدن خبرهای خوب اقتصادی مانند افزایش رشد و افزایش اشتغال، ارزش پوند نیز افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاران باور دارند تصمیم بریتانیایی‌ها برای ترک اتحادیه یورو، چشم‌انداز رشد اقتصادی را کاهش داده است. همین مسئله، باعث کاهش فروش استرلینگ شده است. در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو، ممکن ست سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید و فروش دارایی‌های انگلیسی‌شان بی‌قرارتر شوند.»

نرخ سود بانکی در بریتانیا نیز به مشکلات دامن زده است. در ابتدای شروع سال 2016، بازارهای مالی باور داشتند که انگلستان، نرخ سود بانکی را در ماه آگوست بالا برده و این مسئله به افزایش ارزش پوند در مقابل سایر ارزها می‌انجامد.

اما رای‌گیری برگزیت به این معنا بود که تاجران، رشد پایین‌تر و نرخ سود بانکی پایین‌تری را برای دوره طولانی مدتی پیش‌بینی می‌کنند. نتیجه چه شد؟ تمام بازارها در انتهای سال، کاملا افت کردند.

تلگراف می‌نویسد:«انتظار نمی‌رود نرخ‌ها تا ماه نوامبر دوباره افزایش پیدا کنند... البته، نوامبر 2020!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]