اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801165286060

راهنمای سفر به سنگاپور

بهترین راه برای دیدن جاذبه‌های گردشگری سنگاپور

کد: 13950801165286060

https://goo.gl/q8Xv8Q

، تهران , (اخبار رسمی): چرخ و فلک سنگاپور، بلندترین چرخ مشاهده‌ جهان، بی‌شک تماشایی‌ترین راه برای دیدن سنگاپور از بالا است اما بسیاری از دیدنی‌های سنگاپور را می‌توان از رودخانه‌ سنگاپور دید.

چرخ و فلک سنگاپور در حال حاضر بزرگ‌ترین چرخ مشاهده‌ی دنیا با 165 متر بلندی است.

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی شرکت خدمات مسافرتی منظومه نگاران گیتی، روش‌های مفرح زیادی برای دیدن نقاط دیدنی سنگاپور وجود دارد. چرخ و فلک سنگاپور، بلندترین چرخ مشاهده‌ی جهان، بی‌شک تماشایی‌ترین راه برای دیدن سنگاپور از بالا است. با این حال بسیاری از دیدنی‌های سنگاپور را نیز می‌توان از رودخانه‌ی سنگاپور دید که از مارینا بِی و از دل منطقه‌ی استعماری و از بین بوت کوای، کلارک کوای و رابرتسون کوای می‌گذرد. چند شرکت تور مسافرتی، سفر با قایق در رودخانه نیز ارائه می‌کنند.

گشت‌های رودخانه‌ی سنگاپور با استفاده از کرجی‌های اصیلی که زمانی بار از بندر می‌آوردند، حس نوستالژیکی به تورشان می‌دهند. گشت‌های رودخانه‌ی هیپو ممکن است قایق‌های تاریخی نداشته باشد، اما توضیحات زنده حین سفر به نشاط این سفر کمک می‌کند. خودرو‌های خاکی آبی DUCK Tours و City Tour با شناورهای جنگ جهانی دومشان که جوان‌ترها قدر آن‌ها را خواهند دانست، به سرگرم‌کننده و مفرح‌بودن این تورها می‌افزاید.

اگر خیال ماجراجویی بیشتر و رسیدن به خشکی را دارید، پس برای دیدن سنگاپور از دور و بازدید از جزایر جنوبی، سوار ایمپریال چنگ هو (Imperial Cheng Ho) شوید، یا با قایق به جزیره اوبین (Pulao Ubin) بروید تا سنگاپور را از قبل از ظهور آسمان‌خراش‌ها ببینید.

پا که به خشکی بگذارید، هم سیتی تور و هم داک و هیپو، تور اتوبوس روباز درون‌شهری دارند که امکان سیاحت با شتاب موردنظرتان را به شما می‌دهند؛ در حالی که تراموای سنگاپور حس نوستالژیکی را به مفهومی مشابه می‌‌افزاید. تراموای سنگاپور یک تور شبانه‌ی منحصر به فرد نیز دارد که شما را از آبادی دور می‌کند. برای دیدن چیزی که منحصر به سنگاپور است، تور سه‌چرخه‌ی لیتل ایندیا با Trishaw Uncle را انتخاب کنید، در حالی که Original Singapore Walks در اطراف بخش‌های مختلف شهر، مسیرهای پیاده‌روی دارد.

جزیره اوبین | Pulao Ubin

جزیره اوبین دومین جزیره‌ی برون‌ساحلی بزرگ سنگاپور است و یک سفر یک روزه‌ی عالی در خارج از سنگاپور محسوب می شود. وقتی قدم به اسکله می‌گذارید، گویی در زمان به عقب برگشته و به روزهایی آمده‌اید که سنگاپور روستایی ساده بود، با خانه‌های کامپونگ سنتی، درختان نخل رقصان در باد، و ترافیک کم. چند مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با علائم خوب دارد که امکان گشت و گذار راحت در جزیره را به شما می‌دهد، و دوچرخه‌ها به هنگام ورود شما برای کرایه در دسترس هستند. میدان اصلی چند رستوران دارد که غذاهای دریایی تازه سرو می‌کنند و مغازه‌هایی که نوشیدنی و اسنک می‌فروشند، در اطراف جزیره توقفگاه دیگری رفع خستگی وجود ندارد، پس قبل از عزیمت اقلام موردنیاز خود را تامین کنید. یکی از مقاصد اصلی بازدیدکنندگان از این جزیره تالاب‌های چک جاوا (Chek Jawa) هستند، یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های سنگاپور که شامل تماشای اسکله، تفرجگاهی پر از حَرا و حلقه‌های ساحلی و برج 21 متری جیجاوی (Jejawi) می‌شود. برای رفتن به جزیره اوبین، از اسکله‌ی چانگی پوینت در روستای چانگی سوار کرجی شوید (و نه پایانه‌ی قایق‌های چانگی). قایق‌ها از طلوع تا غروب خورشید فعالیت می‌کنند و با 12 مسافر حرکت می‌کنند.

گشت‌های دریایی ایمپریال چنگ هو |Imperial Cheng Ho

ایمپریال چنگ هو یک قایق مدرن چینی است که گشت‌هایی را در اطراف ساحل جنوبی سنگاپور انجام می‌دهد. نام این ناو از دریاسالار مشهور چینی برگرفته شده است که بین سال‌های 1405 و 1433 فرمانده‌ی ناوگان سلطنتی چین بود. قایق‌های مورداستفاده برای تورها براساس کشتی مشهور دا فو (Da Fu) از سلسله‌ی مینگ مدل‌سازی شده‌اند، و مزین به اژدهاهای سلطنتی حکاکی‌شده، سقف بتکده و سر ببر سینه‌ی کشتی هستند. این گشت از اسکله‌ی مارینای جنوبی حرکت کرده و راه خود را از بین کشتی‌های باری صف‌بسته باز می‌کند تا مناظری حیرت‌انگیز به شهر و جزایر جنوبی کوزو و لازاروس را در اختیار شما بگذارد. هم گشت‌های صبح و م بعدازظهر شامل توقف 25 دقیقه‌ای در جزیره‌ی کوزو می‌شوند، در حالی که گشت ایمپریال دینر، از 18:30 آغاز به کار می‌کند و امکان دیدن غروب آفتاب قبل از سرو غذا در بوفه‌ی بین‌الملل را به شما می‌دهد.

تله‌کابین کوه فابر

تله‌کابین جوئل، کوه فابر را به هاربرفرانت سنتر و جزیره سنتوسا وصل می‌کند، و یکی از خوشایندترین راه‌ها برای دسترسی به منظره‌ی هوایی سنگاپور است. سفر خود را در هاربرفرانت سنتر آغاز کنید و از اینجا به کوه فابر سفر کنید. کوه فابر که با جنگل بارانی ثانویه‌ای پوشیده شده است، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های سنگاپور است و یکی از مرتفع‌ترین نقاط سنگاپور یعنی فابر پوینت در آنجا قرار دارد. از فابر پوینت تا ایستگاه تله‌کابین یک راهپیمایی بدون شتاب 10 دقیقه‌ای فاصله وجود دارد و از شمال منظره‌ی پانورامایی شهر و از جنوب منظره‌ی سنتوسا و جزایر اطراف را دارد. در کوه فابر بارها و رستوران جوئل باکس را نیز می‌بینید که در آن‌ها می‌توانید قبل از ادامه‌ی سفر، از منظره به همراه یک نوشیدنی لذت ببرید.

از کوه فابر از طریق هاربرفرانت سنتر و تا سنتوسا دوازده دقیقه با ماشین فاصله وجود دارد که از بندر کِپِل در 90 متری از سطح دریا می‌گذرد. پاداش شما چشم‌اندازی از سمت بندر تا شهر و کل سنتوسا و فراتر از آن است. سنتوسا اغلب به زمین بازی سنگاپور مشهور است، و اگر وقت برای گشت و گذار داشته باشید، چیزهای زیادی در اینجا برای سرگرم‌کردن شما وجود دارد.

تریشاو آنکل | Trishaw Uncle

تریشاوهای سه‌چرخه‌ای دوست‌داشتنی سنگاپور در اوایل دهه‌ی 1940 در سنگاپور متداول شدند، و زمانی شکل محبوب حممل و نقل در اینجا بودند. امروزه ملک مطلق گردشگران هستند، اما همچنان یکی از خوشایندترین راه‌های شناخت شهر هستند و امکان رفتن در بین مردم و غرق‌شدن در حال و هوای بخش‌های مختلف سنگاپور را به شما می‌دهند. تور استاندارد 30 دقیقه‌ای، شامل دیدن بوگیس (Bugis) و لیتل ایندیا می‌شود، و تور 45 دقیقه‌ای شما را در کلارک کوای پیاده می‌کند تا برای تور در رودخانه‌ی سنگاپور، سوار کرجی شوید. تورهای با تم غذا شامل استریت فود ترِیل (Street Food Trail) می‌شود که برخی از غاهای دوره‌گردان سنگاپور را معرفی می‌کند. تورهای سفارشی نیز موجود هستند.

پیاده روی ارجینال سنگاپور | Original Singapore Walks

تورهای دارای راهنمای ارجینال سنگاپور واکس، شما را به جاده‌ای می‌برند که یک راهنمای حرفه‌ای کمتر به آن پا گذاشته است. این گشت‌ها پژوهش تاریخی را با راهنمایی خردمندانه ترکیب می‌کنند، و درعین سرگرم‌کردن شما با داستان‌های جالب در مورد تاریخ سنگاپور، برخی از رازهای پنهان این شهر را آشکار می‌کنند. برای پیوستن به یکی از این گشت‌ها نیازی به رزرو نیست – فقط روز برنامه‌ریزی‌شده، زمان و مکان را پیدا کنید (عمدتا در ایستگاه MRT وجود دارد). با توری متفاوت که در اغلب روزهای هفته فعال است، می‌توانید در حین اقامتتان، برای کسب شناخت خوب از شهر، به چند تور مختلف ملحق شوید. تورهای منطقه شامل گشت‌های چایناتاون، لیتل ایندیا، منطقه‌ی استعماری و کامپونگ گلام می‌شود، در حالی که تورهای تخصصی‌تر شامل تیپِل اکسچِنج (Tipple Exchange) – تور بوت کوای/رودخانه‌ی سنگاپور که شما را به چند گودال آب محبوب در طول مسیر می‌برد، و اِند آف ایمپایِر (End of Empire) – سنگاپور 1942 (تور میدان نبرد)، مسیر جنگ موزه‌ی چانگی، که شما را به دیدن قلعه‌ی پاسیر پانجانگ (Pasir Panjang)، کوه فابر و گورستان جنگ کرانجی می‌برد.

سیتی تورز | City Tours

سیتی تورز، متصدی تور نقاط دیدنی شهر سنگاپور، هم اتوبوس دوطبقه‌ی روباز فان‌وی FunVee و هم خودروی خاکی‌آبی کاپیتان اکسپلورر دارند. اتوبوس روباز فان‌وی امکانات نامحدودی را برای دیدن نقاط جذاب به شما می‌دهد، سه مسیر آن (جاذبه‌های شهری، جاذبه‌های قومی و جاذبه‌های سنتوسا) شما را به بیش از 30 جاذبه می‌برد و از بیش از 48 هتل می‌گذرند. تور خودروی خاکی‌آبی کاپیتان اکسپلورر تورهای یک‌ساعته روی خودروی مجددا سرهم‌بندی‌شده‌ی دوران جنگ ویتنام دارد که قبل از رفتن به رودخانه‌ی سنگاپور برای دیدن مناظر از آّ، شما را به دیدن این نقاط جذاب منطقه‌ی استعماری می‌برد. بلیط هر دو تور را می‌توان به همراه بلیط چرخ و فلک سنگاپور و جاذبه‌های دیگری خریداری کرد.

تراموای سنگاپور

برای داشتن توری نوستالژیک در سنگاپور، سوار تراموای سنگاپور شوید، یک اتوبوس تراموای اصیل که در سنگاپور طراحی و ساخته شده است. تراموای سنگاپور که نیمه دارای تهویه‌ی مطبوع و نیمه هوای آزاد است، تورهایی با نقالی کاملی توسط داستان‌گویان ارائه می‌کند. تور روزانه‌ی 75 دقیقه‌ای به تمام نقاط دیدنی می‌رود، از جمله به تنوع معماری و فرهنگی منطقه‌ی شهری، چایناتاون، لیتل ایندیا و کامپونگ گلام، و می‌توان آن را به همراه گشت رودخانه‌ی هیپو خریداری کرد. تور شبانه‌ی فانوس قرمز یک تور سه ساعته است که طرف دیگر سنگاپور از منطقه‌ی مرکزی تا شهرهای حومه، از بازار میوه‌ی خیابانی تا منطقه‌ی نور قرمز را به شما نشان می‌دهد. ساعت حرکت تورهای شبانه 18:30 از سانتک گالریا (Suntec Galleria) است و شما را در بازار بزرگ شبانه‌ی کلارک کوای پیاده می‌کنند.

داک اند هیپو | Duck and Hippo

داک اند هیپو یک شرکت برای دیدن یکجای نقاط دیدنی است که گزینه‌های توری فراوانی برای نیازهای گشت‌زنی شما در سنگاپور دارد. اتوبوس‌های روباز که امکان بازدید از نقاط اصلی شهر با سرعت موردنظر شما را فراهم می‌کنند، در حالی که گشت‌های رودخانه‌ی هیپو تمام نقاط دیدنی رودخانه‌ی سنگاپور را با راحتی سفر در قایق و گزارش زنده در اختیار شما می‌گذارند (به شکل تور 30 دقیقه‌ای یا سوار و پیاده‌شدن اتوبوسی). داک اند هیپو مالک تراموای سنگاپور و تورهای خودروهای خاکی‌آبی نیز می‌باشد، یعنی تنوع کاملی از بسته‌های مختلف که به اولویت‌های شما بستگی دارد. بسته‌های نقاط دیدنی را می‌توان به همراه جاذبه‌های دیگر نظیر چرخ و فلک سنگاپور و مرکز میراث چایناتاون نیز خریداری کرد.

گشت رودخانه‌ی سنگاپور

کرجی‌های چوبی که در رودخانه‌ی سنگاپور گشت می‌زنند، سابقا از کشتی‌های لنگرگرفته در بندر، بار به شهر می‌آوردند. امروزه این گردشگران هستند که از طریق این کرجی‌ها در رودخانه این طرف و آن طرف می‌روند، و از دیدن مناظر اطراف و تنوع معماری لذت می‌برند. گشت‌های رودخانه‌ی سنگاپور، نه اسکله‌ی مختلف در امتداد رودخانه دارند، و دو تور 40 یا 60 دقیقه‌ای وجود دارد کع می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید. پارک مرلیون جای خوبی برای شروع است، در آنجا می‌توانید قبل از عزیمت به رودخانه به سمت بوت کوای، کلارک کوای و رابرتسون کوای (فقط گشت 60 دقیقه‌ای)، از دیدن مناظر مارینا بِی لذت ببرید.

چرخ و فلک سنگاپور

چرخ و فلک سنگاپور در حال حاضر بزرگ‌ترین چرخ مشاهده‌ی جهان با 165 متر بلندی است – به ارتفاع ساختمانی 42 طبقه‌ای، یا 31 زرافه‌ی نر که روی هم قرار گرفته باشند! نیازی به گفتن نیست که چرخ و فلک سنگاپور به داشتن بهترین چشم‌انداز از شهر می‌بالد و در روزی پاک و تمیز می‌توانید تا مالزی در شمال و جزایر اندونزی در جنوب را ببینید. این سفر 30 دقیقه طول می‌کشد، در اینجا 28 کپسول وجود دارد اما فضای زیادی برای حرکت و انتخاب منظره وجود دارد. جاذبه‌های دیگر در چرخ و فلک سنگاپور شامل ماساژ پا با ماهی، شبیه‌ساز پرواز؛ کشف جنگل بارانی و مکان‌ها و مغازه‌های مختلف فروش غذا می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جهان در کیف | world in bag

" ما ادعا نمی کنیم که اولین هستیم ولی تمام تلاش خود را می کنیم که بهترین باشیم." شرکت خدمات مسافرتی منظومه نگاران گیتی با نام تجاری "جهان در کیف | world in bag" قصد دارد که به برترین برند گردشگری در میان فارسی زبانان در سراسر جهان تبدیل شود. در این راستا ما با پشتوانه تجربه و دانش مدیران و کارمندان خود کمر به همت بسته ایم تا فارسی زبانان " با اطلاعات کامل تر به ... سفر کنند."

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی