اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802166176060

راهنمای سفر به مالزی

چرا جزیره‌ لنکاوی در مالزی گریزگاه نهایی است؟

کد: 13950802166176060

https://goo.gl/0Enc9o

، تهران , (اخبار رسمی): اگر به دنبال استراحت در جزایر حاره‌ای جنوب شرق آسیا هستید، در این صورت باید به سمت تنها گریزگاهی نهایی برای فرار از شهرهای شلوغ مالزی یعنی جزیره لنکاوی حرکت کنید.

لنکاوی؛ گریزگاهی نهایی برای فرار از شهرهای شلوغ مالزی و گذران تعطیلات در هتلهای ساحلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جهان در کیف، جزیره لنکاوی یکی از جزایر حاره ای جنوب شرقی آسیا در کشور مالزی به عنوان یکی از خلوت ترین اماکن تفریحی هست که برای سفر به تمامی افراد توصیه می شود.

هفت عامل مهم سفر به این جزیره در ادامه این گزارش شرح داده شده است.

نوشیدنی‌ها به‌صورت آزادانه در دریا جریان دارند

درست است که سکونت‌گاه‌ها در جزیره لنکاوی فراوان هستند ولی همچنان برخی از کلبه‌های عالی بر روی سواحل لانکاوی قرار دارند که بسیاری از آن‌ها بر روی ماسه‌های پانتای سکانگ جاخوش کرده‌اند.

کافه‌ کوچک و آرامش‌بخش لیلیا انسان را به زندگی شبانه‌ جزیره می‌برد، زندگی شبانه‌ای که قبل از رسیدن سرمایه‌گذاران چندملیتی جاری بود. آن چیزی که در این خودنمایی نبود آن به چشم می‌آید، نبود گرما و محبت میزبانی است. لامپ‌های مشتعل که در ساحل روشن هستند و شمع‌های روی میز حس عشق روستایی را به فضا اضافه می‌کنند. صدای موسیقیِ آرامش‌بخش که با صدای برخورد موج دریا ترکیب می‌شود می‌تواند فضایی را فراهم کند که شما بتوانید با لوله‌ شیشه‌ای خود یا بشقابی از کباب جوجه‌ ساتای همراه با یک نوشیدنی به استراحت بپردازید.

حیات‌وحش عجیب و شگفت‌انگیز 

در کیلیم جتی بر روی یک قایق سوار شوید تا به آبراه‌های پارک جنگلی کیلیم کارست برای گردشگری بروید. این شانس را دارید که مارهای پیتون را بین ریشه‌های درهم‌تنیده‌ی درخت کرنا ببینید، هم‌چنین می‌توانید میمون‌های چاقی را ببینید که در حال تغذیه کردن هستند.

هنگامی‌که به تماشای چشم‌انداز شگفت‌انگیز کلنی‌های خفاشی می‌روید که درون غارهای سنگ آهکی 550 میلیون ساله آویزان شده‌اند دهان خود را بسته نگه‌دارید، کسی چه می‌داند که از بالای سرتان چه چیزی سقوط خواهد کرد!

این جزیره هم‌چنین زیستگاه 200 گونه‌ مختلف از پرنده‌هاست. در درختان جزیره این شانس را دارید که مرغ شاخنوک ابلق آسیایی را مکان‌یابی کنید، این پرندگان به دلیل نوک گرد و بزرگشان به‌سادگی قابل‌شناسایی هستند. چشمان مرغان شاخنوک ماده آبی و چشمان نرها قرمز است.

برای اینکه بتوانید صدای درانگوهای دم راکتیِ بزرگ‌تر را شناسایی کنید به گوشی قدرتمند احتیاج دارید، این موجود سینه‌ای مودار و دمی دوتکه و مجزا دارد. شگفت‌انگیز است که درانگوها می‌توانند صدای 26 پرنده و حیوان دیگر را تقلید کنند، مثلاً آن‌ها می‌توانند هیاهو کردن و جیغ زدن میمون‌ها را تقلید کنند.

گشت‌وگذار در جنگل‌های بارانی باستانی

چکمه‌های خود را به پا کنید و پیاده‌روی را آغاز کنید، به سمت صدای ملخ‌های غرغر کن و پرندگان جیغ کن بروید، همه‌ این‌ها را می‌توانید در عمق جنگل‌های بارانیِ شیب‌های گونانگ رایا و گونانگ ماشینکانگ که بلندترین کوه‌های لانکاوی هستند تجربه کنید. شرکت‌هایی هم چون تورهای ماجراجویانه‌ی دو و جانگل والا تورهای همراه با راهنمایی را پیشنهاد می‌کنند که بازدید از طبیعت و حیات‌وحش را فراهم می‌سازد.

گزینه‌ی جایگزینی که وجود دارد این است که می‌توانید مسیر علامت‌گذاری شده را با سرعت دلخواه خود طی کنید. محلی‌ها با دریافت مبالغی شما را به سمت آبشارهای تلاگا توجو (Telaga Tujuh) می‌برند، آبشاری که استخرهای هفت‌گانه‌اش با افسانه‌هایی که داستان‌هایی را به تصویر می‌کشند مرتبط است.

 آب گرم دریا و امکان شنا 

اگر عاشق آب هستید در این صورت جزیره لنکاوی در مالزی را دوست خواهید داشت. دمای اقیانوس بین 28 تا 30 درجه‌ سانتی‌گراد (یعنی 82 تا 86 درجه‌ی فارنهایت) در نوسان است که همین دما باعث می‌شود که دریا جذاب و خوشایند باشد. بااین‌حال هوشیار باشید، ستاره‌ دریایی می‌تواند یکی از مشکلات شنا کردن در اینجا باشد. موجوداتی که در زبان محلی تحت عنوان اوبور اوبور به آن‌ها اشاره می‌شود، تخم‌گذاری خود را در ساحل و در عصر انجام می‌دهند. سکونت‌گاه‌های متعددی هستند که از مهمانان در برابر شبکه‌های ستاره‌ دریایی مراقبت می‌کنند. پوشیدن یک لباس یا تی‌شرت می‌تواند به کاهش در معرض نیش قرار گرفتن کمک کند.

در دماهای حاره‌ای ماشین‌های کابلی را برانید

ماشین‌های کابلی معمولاً با تعطیلات زمستانی در ارتباط هستند ولی راندن اتاقک لنکاوی شما را به بالای سایبان‌های متراکمِ جنگل‌های بارانی بکر می‌برد، این ماشین‌ها در گانانگ ماشینکانگ پهلو می‌گیرند. قله‌ کوه شیب‌دار در بالاترین نقطه به 708 متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد، جایی‌که مشاهده‌ سکوها نقاطی مشهور را برای بهره‌مند شدن از چشم‌انداز جزیره به اثبات می‌رساند. در روزهایی که هوا صاف است می‌توانید خط ساحلی تایلند جنوبی را ببینید که فراتر از دریای کم‌فروغ آندامان قرار گرفته است.

اگر به ارتفاعات علاقه‌مند هستید، از ایستگاه بالایی صعود کنید تا به یکی از اتاقک‌هایی برسید که کف‌های شیشه‌ای دارند و بر بالای درختان جنگل باستانی با دقت به تماشا می‌ایستند. راندن این وسیله 15 دقیقه طول می‌کشد و با کمک آن 2.2 کیلومتر طی می‌شود.

در نقطه‌ اوج می‌توانید از پل آسمانیِ 125 متری عبور کنید. این پل طولانی‌ترین دهانه‌های آزاد را در اختیار دارد که بر روی پرتگاهی بسیار عظیم از یک دکلِ آهنی معلق مانده‌اند. این مزیت‌ها با سلفی‌هایی که بر روی این پل با چشم‌اندازی وسیع گرفته می‌شوند ترکیب می‌شود و درنتیجه به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین چشم‌اندازهای لنکاوی لقب می‌گیرد.

 همه افراد می‌توانند جای خود را در اینجا بیابند

چه فقیر باشید و چه بخواهید ولخرجی کنید در جزیره‌ لنکاوی جایی را برای خود خواهید یافت.

بسیاری از سکونت‌گاه‌های جلوی ساحل به دنبال بالاترین نرخ قابل‌قبول در بازار هستند، بسیاری از این سکونت‌گاه‌ها می‌توانند راه فراری عاشقانه برای زوج‌های عاشق باشند. اگر از کلبه‌ خود بیرون بزنید و به سمت ساحلی با ماسه‌ سفید بروید تا چرتی صبحگاهی را در تختی که به‌آرامی پیچ‌وتاب می‌خورد داشته باشید در این صورت به راه خود ادامه دهید، هم‌چنین می‌توانید پول خود را در سکونت‌اه ساحلی پلانگی مریتوس و اسپا در سنانگ پانتای خرج کنید.

مهمانخانه‌ تیپسی گیپسی (Typsy Gipsy) یکی از گزینه‌های بودجه‌ای فوق‌العاده است، جاییکه می‌توانید با هم‌سفران خود به تفریح بپردازید و نوشیدنی‌هایی را در کافه‌ واقع در همان محل بنوشید. هم‌چنین تعداد کمی از مسافرین می‌توانند مهمانخانه‌های بومیان لنکاوی باشند، حتی مؤسسه‌ airbnb نیز راه خود را به این جزیره‌ کوچک هموار کرده است.

 مایل‌ها  ماسه‌ نقره‌ای برای عاشقان ساحلی

اگر می‌خواهید ازآنجایی‌که هستید بیرون بیایید و درحالی‌که دور از خانه در سواحل شنیِ لنکاوی هستید به سمت پانتای سنانگِ مشهوری بروید که در سواحل جنوب غربی قرار گرفته است، یا اینکه می‌خواهید به سمت مقصدی برای استراحت نهایی بروید، به سمت شمال بروید تا به منطقه‌ آرام‌تر تانجونگ رو (Tanjung Rhu) برسید.

اگر دراز کشیدن بر روی ماسه‌ها حوصله‌ شما را سر می‌برد، تور جت اسکی را امتحان کنید یا به قایق‌سواری در هنگام غروب آفتاب در آب‌های اطراف جزیره بپردازید. این فعالیت‌ها هزینه‌ خیلی زیادی را بر شما تحمیل نمی‌کنند ولی با آن‌ها می‌توانید خط ساحلی زیبای لنکاوی را ببینید.

شرکت استوارت از طریق خط هوایی مالزی و از طریق ترمینال کوالالامپور به لنکاوی پرواز می‌کند. چیزهای بیشتری را در مورد مالزی باراهنمایی‌های دقیق بیابید. پروازها را مقایسه کنید، تورهای گردشگری را بیابید، مهمانخانه‌ها و هتل‌ها را برای مسافرت خود به لنکاوی رزرو کنید و فراموش نکنید که قبل از شروع سفر بیمه‌ی مسافرتی را خریداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جهان در کیف | world in bag

" ما ادعا نمی کنیم که اولین هستیم ولی تمام تلاش خود را می کنیم که بهترین باشیم." شرکت خدمات مسافرتی منظومه نگاران گیتی با نام تجاری "جهان در کیف | world in bag" قصد دارد که به برترین برند گردشگری در میان فارسی زبانان در سراسر جهان تبدیل شود. در این راستا ما با پشتوانه تجربه و دانش مدیران و کارمندان خود کمر به همت بسته ایم تا فارسی زبانان " با اطلاعات کامل تر به ... سفر کنند."

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی