اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172846060

از بیابان‌های دور افتاده تا آبی‌ترین دریاچه جهان‌

زیباترین پارک های ملی آمریکا در انتظار شما هستند

کد: 13950809172846060

https://goo.gl/MiTMRr

، تهران , (اخبار رسمی): بیابان دور افتاده، زوزه گرگ ها، آتشفشان های خیره کننده و آبی ترین دریاچه جهان، دلایل بسیاری برای بازدید از هر یک از پارک های ملی آمریکا و برپایی جشن صدمین سالگرد آن ها وجود دارد.

پارک ملی گراند کانیون با سالانه 4.7 میلیون بازدیدکننده قابل توجه ترین مکان گردشگری در روی زمین است.

بیابان دور افتاده، زوزه ی گرگ ها، آتشفشان های خیره کننده و آبی ترین دریاچه ی جهان - دلایل بسیاری برای بازدید از هر یک از پارک های ملی آمریکا و برپایی جشن صدمین سالگرد آن ها وجود دارد.

به گزارش اخباررسمی به نقل شرکت خدمات مسافرتی منطومه نگاران گیتی «جهان در کیف»، پارک‌های ملی طبیعت، در هر کشوری به عنوان مهمترین منبع درآمدزایی اقتصادی از طریق جذب گردشگری به شمار می آید و باید کشورها از سالگردهای تاسیس این پارک‌ها و مناسبت های مختلف ملی خود، بهترین استفاده را در جذب گردشگر و منابع مادی حاصل از آن را ببرند.

از همین سو، پارک های ملی آمریکا در آستانه جشن صدمین سالگرد تاسیس قرار گرفته اند و شناخت این جاذبه های گردشگری چندان هم خالی از لطف نیست.

پارک ملی یوسیمیتی، کالیفرنیا

«یوسمیتی» (Yosemi'te) نامی است که سرخپوستان میووک، ساکنان این دره ی وسیع بر آن نهادند: «کسانی که می کشند». مردم بومی از بهشت خود در برابر مزاحمان ناخواسته دفاع کردند و در نتیجه نامی بر پارک نهادند که امروز در فهرست میراث جهانی قرار دارد. یوسمیتی به خاطر صخره ها و پرتگاه های گرانیتی، نهارهای زلال، خود شهرت جهانی دارد جذاب گرانیت، جریان روشن، درخت های سکویای غول پیکر و تنوع زیستی از شهرت جهانی برخوردار است. تقریباً همه ساله چهار میلیون گردشگر به اینجا می آیند تا به تحسین آبشارهای خروشان و صخره های غول پیکر هاف دوم (Half Dome) و ال کاپیتان (El Capitan) بپردازند، اما آنها از چیزی هراس ندارند. تنها خطر در پارک خرس های سیاهی هستند که بسیاری از بازدیدکنندگان به آن ها عادت کرده اند.

پارک ملی ردوود، کالیفرنیا

پارک ملی ردوود خانه ی غول پیکرها است - سرخ چوب ساحلی یا درختان سکویا (Sequoias) بلندترین و یکی از عظیم ترین گونه ی درختان جهان است. آنها می توانند تا ارتفاع 110 متری رشد کنند و خط ساحل اقیانوس آرام این پارک نسبتاً جنگل مانند را پوشش دهند. برخی از آنها تقریباً 2000 سال سن دارند و مکانی را برای زندگی بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری ایجاد کرده اند.

پارک ملی گراند کانیون، آریزونا

پارک ملی گراند کانیون (Grand Canyon) با سالانه 4.7 میلیون بازدیدکننده تنگه قابل توجه ترین مکان گردشگری در روی زمین است. صخره های دارای لایه های رنگیو قرار داشتن در معرض رودخانه ی کلرادو (Colorado River)، زیبایی خیره کننده ای دارند و در نتیجه نام این پارک ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. منظره های متعدد روی لبه ی جنوبی دره (لبه ی جنوبی) همگی با استفاده از ماشین در دسترس هستند. دوستداران هیجان و کسانی که به دنبال تجربه ی خاصی از حیات وحش هستند، با تور قایق سواری به کاوش و جستجوی این دره می پردازند.

پارک ملی یلوستون، وایومینگ

پارک ملی یلوستون قدیمی ترین پارک ملی در آمریکا، همچنین تماشایی ترین مکان در آمریکای شمالی است. جلبک های قرمز، سبز و آبی ای که در دریاچه های آب گرم این پارک ملی رشد می کنند، مانند یک جعبه ی رنگ نقاشی غول پیکر هستند. دیوارهای زرد رنگ این دره اغلب بازدیدکنندگان را به یاد پنیر فاندو می اندازد، در حالی که شیب های پلکانی خیره کننده ی چشمه های آب گرم ماموت (Mammoth Hot Springs) از میان آب های جوش می درخشند. آبفشان «اولد فیتفول (Old Faithful)» با فوران هر 35 تا 120 یک بار دقیقه، که آب داغ را تا 56 متر به سمت بالا پرتاب می کنند و در نتیجه یکی از جاذبه های دیدنی پارک یلوستون است.

پارک ملی آتشفشان های هاوایی، هاوایی

پارک ملی آتشفشان های هاوایی گرم ترین پارک ملی آمریکا است. این پارک دارای دو آتشفشان است - کیلاویا (Kilauea) و مانوالوا (Mauna Loa). دریاچه ی گدازه ی موجود در دهانه ی آتشفشانی هالمائومائو (Halema'uma'u) در آتشفشان کیلاویا جریان دارد و در تمام ساعات زبانه می کشد. بازدیدکنندگان می توانند این منظره را از فاصله ی ایمن از مرکز بازدیدکنندگان تماشا کنند. چند کیلومتری دورتر، از دهانه ی آتشفشانی کیلاویا ایکی (Kilauea iki) به مراتب از خطر کمتری برخوردار است. یک مسیر پیاده رو گذری از چشم انداز عجیب و غریب گدازه های خشک و سخت شده را در اختیار شما قرار می دهد.

پارک ملی کریتر لیک، اورگن

پارک ملی کریتر لیک یکی از قدیمی ترین پارک های ملی آمریکا و محل عمیق ترین دریاچه ی این کشور است. کریتر لیک (Crater Lake)، از جاذبه های اصلی این پارک، 594 متر در عمق دهانه ی آتشفشان نابود شده ی کوه مازاما (Mount Mazama) واقع شده است. هیچ نهری وارد یا از این دریاچه خارج نمی شود و در نتیجه تمام آبی که وارد این دریاچه می شود از طریق تبخیر یا نشت زیر سطحی از دست می رود. این دریاچه تنها از طریق بارش مستقیم برف و باران پر می شود. تمام بازدیدکنندگان این پارک مسحور رنگ به شدت آبی این دریاچه می شوند.

پارک ملی بیگ بند، تگزاس

پارک ملی بیگ بند (Big Bend) واقع در مرز با مکزیک بهشتی برای پیاده روی است. کسانی که به دنبال مسیری طولانی از سرتاسر صحرای چیچوآهوان (Chihuahuan Desert)، اقامت در چادر و لذت بردن از فرصت خیره شدن به منظره ی پرشکوه آسمان در شب هستند. هیچ گونه آلودگی نوری ای در دوردست و اطراف وجود ندارد و بدین علت این پارک اخیراً عنوان «پارک آسمان تاریک بین المللی» را به خود گرفت. با وجود محیط بیابانی خشن، این پارک دارای بیش از 1200 گونه از گیاهان (از جمله 60 گونه کاکتوس)، بیش از 600 گونه از مهره داران و در حدود 3600 گونه حشره است. بسیاری از حیوانات در طول روز قابل مشاهده نیستند، به خصوص در بیابان، حیات در شب در بیگ بند جریان پیدا می کند و بسیاری از حیوانات به جستجوی غذا می پردازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جهان در کیف | world in bag

" ما ادعا نمی کنیم که اولین هستیم ولی تمام تلاش خود را می کنیم که بهترین باشیم." شرکت خدمات مسافرتی منظومه نگاران گیتی با نام تجاری "جهان در کیف | world in bag" قصد دارد که به برترین برند گردشگری در میان فارسی زبانان در سراسر جهان تبدیل شود. در این راستا ما با پشتوانه تجربه و دانش مدیران و کارمندان خود کمر به همت بسته ایم تا فارسی زبانان " با اطلاعات کامل تر به ... سفر کنند."

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح