اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801165380079

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

رصد رفتار رانندگان با سامانه سپهتن

کد: 13950801165380079

https://goo.gl/3jbw26

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسؤولیت نگهداری راه‌های کشور بر عهده ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها سپرده شده است، گفت: استفاده از سامانه سپهتن آغاز شده و در اتوبوس‌ها نصب می‌شود تا رفتار رانندگان و خودروها رصد شود.

رصد رفتار رانندگان با سامانه سپهتن

به گزارش  اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری ،داود کشاورزیان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری مدیریت راهداری از اداره کل و راه و شهرسازی استان‌ها منفک و به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در استان‌ها تبدیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از زحمات مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه مسائل راهداری در خراسان رضوی بیشتر بوده است، بنابراین مهندس نصری به خراسان رضوی منتقل و مهندس شهامت که در گذشته به‌عنوان معاون در خراسان رضوی خدمت می‌کردند به‌عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های خراسان جنوبی منصوب می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در خراسان جنوبی علاوه بر حمل و نقل داخلی، حمل و نقل بین‌المللی نیز با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه راه‌های کشور از لحاظ عملکردی به دو دسته شریانی و غیرشریانی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: طول راه‌های شریانی کشور 34 هزار کیلومتر بوده که از این میزان 2 هزار کیلومتر مربوط به خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه طول راه‌های غیرشریانی و غیر روستایی کشور حدود 50 هزار کیلومتر و طول راه‌های روستایی کشور 115 هزار کیلومتر است، افزود: سهم خراسان جنوبی از راه‌های روستایی 10 هزار کیلومتر است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه مسؤولیت نگهداری راه‌های کشور بر عهده ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها سپرده شده است، افزود: محل تأمین اعتبارات مربوط به نگهداری راه‌های شریانی اعتبارات ملی و راه‌های غیرشریانی از محل اعتبارات استانی است و با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتبارات عمرانی استان‌ها و همچنین تعیین تکلیف برای برخی از اعتبارات که به استان‌ها تعلق می‌گیرد محدودیت در راستای اختصاص اعتبار برای نگهداری از راه‌های غیرشریانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه ردیف اعتبارات ملی برای نگهداری راه‌های غیرشریانی در کشور دیده نشده است، گفت: باید مسئولان استان‌ها برای جذب اعتبارات به این بخش تلاش کنند و امیدواریم اعتبارات متمرکزی برای نگهداری راه‌های غیرشریانی در سطح کشور لحاظ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه 6 هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های کشور مورد نیاز است، اضافه کرد: همچنین سالانه باید حدود 300 میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های خراسان جنوبی هزینه شود که از این میزان بیش از 100 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و قسمت اعظم آن باید از محل اعتبارات استانی تأمین شود.

کشاورزیان با تأکید بر اینکه نباید اعتبارات مربوط به نگهداری راه‌ها دستخوش اختصاص اعتبارات عمرانی قرار گیرد، گفت: اعتبارات عمرانی متناسب با درآمد کشور با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کاهش می‌یابد که امسال نیز به دلیل محدودیت اعتباری دولت و هزینه‌های جاری، اعتبارات عمرانی با اختصاص پایین تحقق می‌یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان