معاینه فنی تاکسی ها در لاین اختصاصی با تخفیف ویژه

کد: 13950802165616100

https://goo.gl/MueSUF

، تهران , (اخبار رسمی): معاینه فنی تاکسی ها در دو خط ویژه و با تخفیف 50 درصدی انجام می شود.

معاینه فنی تاکسی ها در لاین اختصاصی با تخفیف

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ مهدی ابراهیمی،معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی بااعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش 40 درصدی میزان مراجعات تاکسیرانان در سال جاری به نسبت سال گذشته، در سال جاری نیز سازمان تاکسیرانی 50 درصد از هزینه معاینه فنی تاکسی های مشمول طرح را پرداخت می کند.

 به گفته معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی همچنین با توجه به حجم بالای مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی و ازدحام بوجود آمده و اهمیت حضور تمام وقت تاکسی های در چرخه حمل و نقل شهر تهران و به منظور تسهیل خدمت رسانی، با پیگیری های سازمان تاکسیرانی و همکاری ستاد معاینه فنی شهرداری تهران، یک لاین ویژه تاکسی در مرکز معاینه فنی خودرو شکوفه واقع در بزرگراه آزادگان، ضلع شمالی میدان جهاد، خیابان نور، خیابان شکوفه منطقه 19 و یک خط دیگر در مرکز معاینه فنی چمران واقع در خیابان شهید رجایی، بالاتر از پل شهید آوینی، جنب مرکز خرید و فروش، خیابان معاینه فنی خودرو منطقه 20 ایجاد شد.

ابراهیمی تاکید کرد که این اقدام در جهت تسریع کار، بسیار حائز اهمیت بوده و تاکسیرانان زمان کمتری را برای معاینه فنی و دریافت مجوز سلامت خودرو صرف خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: رانندگان تاکسی های مدل 85 تا 90 شهر تهران موظفند در سال دو بار نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو اقدام کنند. همچنین به همراه داشتن پروانه هوشمند تاکسیرانی در زمان مراجعه به مراکز معاینه فنی یکی از الزامات تاکسیرانان برای اخذ برگه معاینه فنی است.

معاینه فنی خودرو سبب کاهش آلودگی هوا شده و این مهم برای تاکسی ها که سهم عمده ی تردد شهر تهران را به خود اختصاص داده اند دو چندان است. شایان ذکر است؛ بنا به اعلام پلیس راهور ناجا طرح کاهش(LEZ) از ابتدای آبان ماه جاری اجرا و مقرر شده است خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های نظارتی سطح شهر اعمال قانون شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به عنوان تنها متولی امور تاکسیرانان در شهر تهران است.در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از 100 هزار تاکسیران و حدود 80 هزار تاکسی، 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند که سهم 22 درصدی از سفرهای حمل و نقل درون شهری را در 22 منطقه تاکسیرانی به خود اختصاص داده که با توجه به امکانات موجود رقم قابل توجهی است.

منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست