اولین یادواره شهدای تاکسیران تهران برگزار شد

کد: 13951117231906100

https://goo.gl/7i9KgW

، تهران , (اخبار رسمی): به همت سازمان تاکسیرانی شهر تهران اولین یادواره شهدای تاکسیران تهرانی با حضور خانواده معظم و معزز شهدا برگزار گردید.

اولین یادواره شهدای تاکسیران تهران برگزار شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران؛ همزمان در روز انقلاب اسلامی، ایثار، جهاد و شهادت، اولین یادواره شهدای تاکسیرانی شهر تهران با حضور دکتر محسن رضایی فرمانده دفاع مقدس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرویز سروری، محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی از اعضای شورای شهر تهران و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مجموعه 5 آذر سازمان بسیج به میزبانی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد.

دکتر محسن رضایی در جمع خانواده شهدای تاکسیران و جمع کثیری از رانندگان تاکسی شهر تهران با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حماسه دفاع مقدس، همه مردم ایران به میدان آمدند؛ رزمندگان زیادی نیز از جمع رانندگان و تاکسیرانان به خیل عظیم شهدا پیوستند.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: هیچ رهبر و تحلیلگری در جهان نیست که در مورد عظمت ملت ایران و انقلاب اسلامی آنان حرفی نزده باشد. همه آنها به عظمت انقلاب اسلامی اعتراف کرده اند و همچنان پس از قریب به چهار دهه از این انقلاب به نیکی یاد می کنند.

رضایی تصریح کرد: ملت ایران در سال 57 در برابر رژیمی تا دندان مسلح قیام کردند. آن روزها، ارتش، ساواک و ژاندارمری همه چیز را زیر نظر داشتند؛ شاگردان امام همه در زندان بوده و یا تبعید شده بودند. ارتش ایران به واسطه سلاح هایی که با پول نفت ملت ایران می خرید، صاحب اقتدار بود اما متاسفانه این اقتدار در خدمت ملت ایران نبود.

وی افزود: پنجاه هزار مستشار آمریکایی در ایران حقوق می گرفتند و حتی امروز بسیاری از آمریکایی ها هستند که زادگاهشان ایران است. مردم ایران از این اقتدار بهره ای نمی بردند. این نقش ژاندارمی ایران در منطقه در خدمت امریکا و انگلیس بود و سودش را همان ها می بردند. این اواخر حتی شوروی و چین هم به حمایت از شاه برخاسته بودند. غربی ها ملت ایران را تحقیر می کردند. در چنان شرایطی رژیم شاه توسط مردم ایران از پای در آمد و رویداد بزرگی شکل گرفت. رمز و راز این پیروزی مهم است.

محسن رضایی با تأکید بر این که امام بیداری ملت را با ارزش های انقلاب و کار برای خدا ادغام کرد، افزود: امام دست مردم را به اسلام رساند و دست اسلام را به مردم و این دو دست با صداقت و برادری و ایثار به هم رسیدند. امروز هم رهبر معظم انقلاب از اصول و ارزش ها سخن می گویند تا ارتباط اسلام و مردم قطع نشود. اگر ارزش ها از بین برود، توان مقاومت را از دست خواهیم داد. ما در دفاع و امنیت با ارزش های راستین انقلاب پیش رفته ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تاکسیران های شریفی که تاکسی هایشان را گذاشتند، به خرمشهر رفتند و با نثار خون خود از سرزمینشان دفاع کردند به ما درس مسوولیت پذیری می دهند. شهدای تاکسیران، اسوه هاو آموزگاران احساس مسؤولیت هستند.این احساس مسوولیت باید در همه بخش های کشور وجود داشته باشد تا در همه امور پیشرفت کنیم و شاهد شکوفایی باشیم.

پیش از صحبت های دکتر رضایی؛ میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 24 شهید تاکسیران تهرانی و شهیدانی که جان خود را در راه نظام و خدمت به مردم هدیه کردند، گفت : بی شک تاکسیرانان  شهر تهران در کنار سایر اقشار و اصناف کشور، در پیروزی  انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشتند و در کنار امام راحل و بزرگوار  به مبارزه پرداخته و برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی مجاهدات بی شمار کردند.

مظفر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد و افزود : در دوران دفاع مقدس هم وقتی که ناقوس جنگ نواخته شد باز هم تاکسیرانان خدوم و زحمتکش شهر تهران در عرصه ایثار و از خودگذشتگی حماسه ها آفریدند و با تقدیم جان عزیز خودشان در دوران دفاع مقدس برگ های زرینی در افتخارات سازمان تاکسیرانی ایجاد کردند و وظیفه ما شناسایی این شهدای گرانقدر تاکسیرانی و معرفی ایشان به عنوان اسوه ها و الگوهای ایثار، جهاد و شهادت در تاکسیرانی است و باید از این عزیزان تجلیل کنیم .

البته تاکسیرانان های عزیزمان امروز هم همان مجاهدت ها و ایثار و فداکاری را دارند؛ 104 هزار راننده خدوم و زحمتکش که روزانه در تهران 5/4 میلیون مسافر را جابجا می کنند.  براساس آموزه های دینی ما که افضل اعمال خدمت به خلق است یک جهاد و عبادتی را در حقیقت در شهر تهران دنبال می کنند و کار بسیار پرمشغله و دشواری را دارند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکارانی که در برگزاری این یادواره نقش داشتند، گفت : تلا ش می کنیم این یادواره هرسال با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.

مظفر خاطرنشان کرد : امیدواریم بتوانیم با پیروی راه شهدا درعرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی به صورت واقعی، ارزش‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جامعه گسترش دهیم.

اجرای تئاتر با موضوع شهدای تاکسیران، اجرای قطعات موسیقی حماسی توسط امیر تاجیک و  مرثیه سرایی سعید حدادیان از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

در پایان از خانواده شهید انقلاب؛ شهیدان سید حسن حسینی و شهیدان دفاع مقدس؛ جلیل اخباری، مختار سالمی، احمدعلی رضا، صمد نجار ظریفی، احمد نظری، جمشید رضایی، محمد جامه بزرگ، حسین محمد رحیمی، علی اکبر محمد رحیمی، محمود قائمی زاده، ابوالفضل باطنی، محمدحسین نظریان، رضا مذهب شناس، علی اکبر امینی، فضل الله شیرین آبادی، محمدرضا نفت چی، محمد میرکی، نجیب الله ایوبی،ذبیح الله ظهره وند و محمد عابد نظر با اهدای تندیس ویژه و یک سفر معنوی به مشهد مقدس تجلیل به عمل آمد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به عنوان تنها متولی امور تاکسیرانان در شهر تهران است.در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیش از 100 هزار تاکسیران و حدود 80 هزار تاکسی، 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می کند که سهم 22 درصدی از سفرهای حمل و نقل درون شهری را در 22 منطقه تاکسیرانی به خود اختصاص داده که با توجه به امکانات موجود رقم قابل توجهی است.

منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه