اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167025995

مواجهه با «مِه مغزی» در دوران یائسگی

کد: 13950803167025995

https://goo.gl/dh7cM2

، تهران , (اخبار رسمی): لغزش‌های حافظه‌ای که بسیاری از زنان در دوران یائسگی با آن دست و پنجه نرم می کنند، واقعا وجود دارد و حتی امکان آغاز آن در سنین پایین‌تر نیز وجود دارد.

مواجهه با «مِه مغزی» در دوران یائسگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سلامتیسم، گروهی از محققان آمریکایی پس از مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره لغزش‌های حافظه در زنان دست پیدا کردند که بر همین اساس این مطالعه حاکی از آن است که لغزش‌های حافظه‌ای که بسیاری از زنان در دوران یائسگی با آن مواجه می‌شوند، واقعا وجود دارند و حتی ممکن است که در سنین پایین‌تر نیز شروع شوند. 

بسیاری از زنان در دوران یائسگی از فراموشی، اختلال در تمرکز و اختلال در قوه تفکر رنج می‌برند و این مشکلات را به پزشکان گزارش می‌کنند. برخی محققان، این وضعیت را «مِه مغزی» نام‌گذاری کرده‌اند.

درحالی که این مشکلات معمولا ذهنی به نظر می‌رسند، اما چندین مورد از مطالعات در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که چنین مشکلاتی به‌صورت عینی هم قابل تشخیص هستند.

محققان در این مطالعه دریافتند که همراه با کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی، عملکرد زنان در زمینه فعالیت‌های مرتبط با حافظه نیز ضعیف می‌شود که این وضعیت معمولا زنان 45 تا 55 ساله را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علاوه بر این، سطح هورمون‌ها در بدن زنان یائسه با فعالیت در هیپوکامپ مغز مرتبط هستند ؛ هیپوکامپ، بخش کلیدی و مهمی از مغر در پردازش حافظه است.

آمارهای معتبر نشان می‌دهند که تقریبا 60 درصد از زنان در طول دوران یائسگی، از مشکلات مرتبط با حافظه رنج می‌برند.

لازم به ذکر است که گزارشی از این مطالعه در Journal of Neuroscience منتشر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی