اعتماد بین سازمان مالیاتی و مودیان شکل نگرفته است

کد: 13950803167275499

https://goo.gl/FHbbsq

، تهران , (اخبار رسمی): در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی حدود 25 تا 30درصد است و این رقم در کشورهای اطراف ما حدود 15 درصد است، اما در ایران به حدود 7.3 درصد می‌رسد.

اعتماد بین سازمان مالیاتی و مودیان شکل نگرفته است

به گزارش اخباررسمی به نقل اتاق بازرگانی ایران، کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به مشکلات مالیاتی بنگاه های اقتصادی گفت: نظام ج.ا.ا باید برای حل مشکل قوانین مالیاتی چاره‌ای بی‌اندیشد زیرا در غیر اینصورت حتی ممکن است شاهد تبعات اجتماعی ناشی از این مشکل باشیم.

وی با اشاره به وضعیت مالیات استان کرمانشاه، ادامه داد: 30 تا 40 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ استان دچار مشکل مالیاتی هستند و اگر این واحدها تعطیل شوند، نرخ بیکاری استان 2درصد بالاتر خواهد رفت.

کاشفی افزود: این در حالی است که برای کاهش یک درصد از نرخ بیکاری استان، باید 6هزار شغل ایجاد کنیم و نقطه به نقطه استان را سرکشی می‌کنیم تا شاید ظرفیت خالی برای ایجاد شغل پیدا کنیم.

رئیس اتاق کرمانشاه با انتقاد از اینکه هنوز اعتماد بین سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیاتی شکل نگرفته است، خواستار اصلاح شیوه مالیات‌ستانی خصوصا در استانی مانند کرمانشاه شد و از اینکه بسیاری از اظهارنامه‌های مالیاتی پذیرفته و تایید نمی‌شود، گلایه کرد.

به گفته این مسئول، مالیات بر ارزش افزوده نیز مشکل فراوانی را برای واحدهای تولیدی و صادراتی ایجاد کرده و در موعد مقرر که برای آن در نظر گرفته شده مسترد نمی‌شود.

کاشفی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر این است که بسیاری از قوانین مالیاتی با یک آیین‌نامه،‌ملغی می‌شود و مشکلاتی را برای مودیان ایجاد می‌کند.

وی در پایان خواستار تمدید بخشودگی جرائم مالیاتی و همچنین حذف علی‌الراس شدن مالیات در استان شد و گفت: در استانی که چهار سال است طرح جامع مالیاتی در آن اجرا می‌شود، علی‌الراس شدن معنی ندارد.

ریالی فراتر از قانون از کسی مالیات نمی‌گیریم

سید کامل تقوی‌نژاد، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این نشست، مالیات را یکی از منابع درآمدی کشور در کنار درآمدهای غیرنفتی دانست و گفت: در شرایطی که تاکید می‌شود باید به درآمدهای نفتی اتکای کمتری داشته باشیم، درآمد مالیاتی که از آن به عنوان درآمد پاک هم نام برده می‌شود اهمیت بیشتری می‌یابد.

تقوی‌نژاد ادامه داد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی حدود 25 تا 30درصد است و این رقم در کشورهای اطراف ما حدود 15 درصد است، اما در ایران به حدود 7.3 درصد می‌رسد.

به گفته این مسئول، با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته باید تا پایان برنامه ششم توسعه این عدد به 11درصد برسد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی بخشی از این مشکل را مربوط به فرار مالیاتی دانست که مختص به ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا مهمترین مشکل مالیات، فرار مالیاتی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]