اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167955995

ارتباط میزان باکتری‌های دهانی با مبتلایان به میگرن

کد: 13950803167955995

https://goo.gl/bdQcwL

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مطالعات منتشرشده در مجله mSystems، یافته‌های شگفت‌انگیزی را درباره میگرن ارائه می‌کند. براساس این مطالعه، نوع خاصی از باکتری‌ها در دهان افراد مبتلا به میگرن افزایش پیدا می‌کنند.

ارتباط میزان باکتری‌های دهانی با مبتلایان به میگرن

به گزارشاخبار رسمی از روابط عمومی  سلامتیسم، محققان دانشگاه کالیفرنیا در این مطالعه تصمیم گرفتند تا فرضیه مهمی را مورد بررسی قرار دهند.

راب نایت، از اعضای تیم تحقیقات، می‌گوید: «ما فکر کردیم که شاید ارتباط‌هایی بین مواد غذایی مصرفی، میکروبیوم افراد و تجربه‌های میگرن وجود داشته باشند». آنان برای این کار، باکتری‌های موجود در 172 نمونه دهان و یک هزار و 996 نمونه مدفوع را بررسی کردند. در کنار این بررسی، افراد حاضر در این مطالعه هر روز به پرسش‌نامه‌های محققان پاسخ می‌دادند.

وقتی که باکتری‌های موجود در نمونه‌های افراد مبتلا به میگرن با افراد غیرمبتلا به میگرن مقایسه شد، تفاوت قابل توجهی در بعضی از گونه‌های باکتریایی مشاهده شد. درواقع، محققان متوجه شدند که تعداد ژن‌های کُدکننده برای آنزیم‌های مرتبط با نیترات، نیتریت و اکسید نیتریک به‌طور معنی‌داری در مدفوع افراد مبتلا به میگرن بیشتر است.

بر این اساس، وقتی که این مقایسه در نمونه‌های دهانی انجام شد، تفاوت جدی‌تری به دست آمد. به‌گفته محققان، این یافته‌ها واقعا گام مهمی برای درک نقش میکروب‌ها در ابتلا به میگرن هستند. با این‌حال، کشف این‌که این میکروب‌ها دقیقا چه نقشی دارند، قطعه دیگری از پازل است که باید در آینده به آن بپردازیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی