اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168265793

نشست تخصصی شهرهای نمونه گردشگری در بسطام

کد: 13950804168265793

https://goo.gl/MR5aq6

، تهران , (اخبار رسمی): ششمین نشست تخصصی شهرهای نمونه گردشگری، پنجم و ششم آبان ماه در بسطام برگزار می‌شود.

نشست تخصصی شهرهای نمونه گردشگری در بسطام

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،حمیدرضا حسنی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اعلام این خبر گفت: این نشست تخصصی با حضور فرمانداران، شهرداران و روسای شورای شهر و مسئولان اداره میراث فرهنگی 14 شهر نمونه گردشگری کشور در بسطام برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نشست تخصصی را تصمیم‌گیری برای رفع موانع توسعه گردشگری در این شهرها، همفکری و تعامل برای برگزاری برنامه‌های مشترک، جشنواره ها و ... عنوان کرد.

حسنی افزود: این نشست در هتل جهانگردی بسطام و با همکاری شهرداری بسطام، فرمانداری شاهرود و اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود برگزار می شود.

"بسطام" زادگاه و محل آرامگاه عارف بزرگ "بایزید بسطامی " از شهرهای نمونه گردشگری استان سمنان است که در 6 کیلومتری شاهرود در مسیر جاده شاهرود- آزادشهر قرار دارد.

این شهر دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی، عرفانی و مذهبی از جمله آستان مقدس"امامزاده محمد (ع)" است و  در طول سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

در باره پیدایش شهر بسطام، صنیع الدوله در کتاب مطلع الشمس جلد اول سال 1302 هجری چنین می نویسد: شهر بسطام از بلاد قبل از اسلام است و چنین می نماید که بانی آن وستام معروف مباشر طاق وستام کرمانشاه بود. برخی دیگر از مورخین بسطام را از بناهای (بسطام) سردار معروف خسروپرویز پادشاه ساسانی و فرمانروای خراسان و قومس و گرگان در قرن 6 میلادی می دانند.

مجموعه تاریخی بسطام متشکل از 17 بناست که این بناها طی قرون متمادی (قرن اول تا دوره معاصر) ساخته شده اند و شامل بقعه امامزاده محمد بن جعفرصادق (ع) ، آرامگاه بایزید بسطامی ، صومعه بایزید ، مسجد بایزید ، ایوان الجایتو ، آرامگاه غازان ، مسجد و منار سلجوقی و مسجد جامع و برج کاشانه و مدرسه شاهرخیه است.شهمیرزاد نیز از شهرهای نمونه گردشگری استان سمنان است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]