اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169835995

راه های ساده و باورنکردنی کاهش وزن

کد: 13950805169835995

https://goo.gl/CI5ZNG

، تهران , (اخبار رسمی): برخی از افراد برای پایین آوردن وزن خود، راه‌های سخت و زیادی را تجربه می‌کنند اما نمی‌دانند که می‌توان با راه‌های ساده‌ و دور از انتظارتری هم وزن خود را کم کنند. راه‌هایی که در ادامه به آنها اشاره‌ای خواهیم داشت.

راه های ساده و باورنکردنی کاهش وزن

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سلامتیسم، برخی از افراد برای پایین آوردن وزن خود، راه‌های سخت و زیادی را تجربه می‌کنند اما نمی‌دانند که می‌توان با راه‌های ساده‌ و دور از انتظار هم وزن خود را کم کنند، راه‌هایی که در ادامه به آنها اشاره‌ای خواهیم داشت.

مصرف آب پیش از صرف غذا

یکی از راه‌های پیشگیری از پرخوری در وعده‌های اصلی غذایی،‌ پر کردن معده و کاهش اشتها با روش‌های اصولی است که نوشیدن یک لیوان آب ولرم حدود 30 تا 45 دقیقه پیش از صرف غذای اصلی از مهمترین نکات اصلی به شمار می آید. اگر بلافاصله قبل از غذا آب بنوشید،‌ با اختلال هضم و مشکلات گوارشی مواجه می‌شوید. اگر هم آب بیش از اندازه سرد بنوشید، معده‌ دچار شوک شده و مصرف غذا کار ساده‌ای نخواهد بود. از این رو، حتما ساعت نوشیدن آب و ولرم بودن آن را رعایت کنید.  

انتخاب رنگ‌های سرد یا خنثی برای بشقاب غذا

اگر رژیم کاهش وزن داشته و نمی‌خواهید پرخوری کنید، به رنگ ظرف‌های غذای خود توجه داشته باشید. رنگ‌های گرم و براقی مانند قرمز،‌ زرد یا نارنجی باعث افزایش اشتها و پرخوری می‌شوند. در حالی که رنگ‌های خنثی و سردی مانند آبی، سبز ملایم، سفید و توسی می‌توانند با کنترل اشتها، جلوی پرخوری را بگیرند.  

گنجاندن زنجبیل و شکلات تلخ در میان‌وعده‌ها

اگر مبتلا به اضافه‌وزن هستید و نمی‌توانید از مصرف میان‌وعده هم بگذرید، قرار دادن خوراکی‌هایی که متابولیسم بدن را بالا می‌برند را در میان‌وعده‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید مقداری زنجبیل به نوشیدنی عصرانه یا شکلات تلخ به کیک و شیرینی‌های خانگی خود اضافه کنید. ترکیبات موجود در این خوراکی‌ها، حدود 5 تا 10 درصد سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهند.  

افزایش دمای اتاق خواب

برخی از افراد عادت دارند که در فضاهای کاملا خنک بخوابند اما اگر مبتلا به اضافه‌وزن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این عادت‌تان را تغییر بدهید. اگر دمای اتاق خواب از حدود 18 درجه سانتی‌گراد به نزدیک 23 درجه سانتی‌گراد برسد، شما حدود 7 کیلوکالری انرژی در ساعت، بیشتر از حالت عادی می‌سوزانید و با خوابیدنتان هم به روند کاهش وزن خود کمک می‌کنید.  

تغییر نوع میان‌وعده‌ها

اگر عادت به همراه داشتن میان‌وعده در محل کار خود دارید، همراه داشتن خوراکی‌های کم‌کالری و سرشار از فیبر به شما توصیه می‌شود. انواع کیک و بیسکویت، نه‌تنها زمینه افزایش وزن شما را فراهم می‌کند، بلکه با افزایش دریافت قند و چربی، شرایط بالا رفتن قند و چربی خون‌تان را هم به وجود می‌آورند. اگر به‌جای انواع خوراکی‌های چرب، شیرین یا شور، یک ظرف پر از میوه‌های پوست‌کنده یا سبزی‌ها و صیفی‌هایی مانند کاهو، هویج، گوجه یا خیار را همراه خود داشته باشید، می‌توانید فیبر بالاتری به بدنتان برسانید و با اشباع حجم بالایی از معده، زمینه پرخوری در وعده اصلی غذایی را از بین ببرید.  

عادت به مصرف میوزلی

میوزلی، نوعی صبحانه سوییسی و تشکیل‌شده از جودوسر پخته، انوع میوه‌های تازه و مغزهای خام دلخواه است. اگر افراد مبتلا به اضافه‌وزن بتوانند روزی یک پیاله از این صبحانه را مصرف کنند، حجم بالایی از فیبر و پروتیئن را به بدن خود رسانده‌اند و در این صورت، برای ساعت‌های بیشتری تا رسیدن به وعده ناهار سیر می‌مانند و تحریک به خوردن میان‌وعده‌های چرب و شیرین نخواهند شد.

برای آشنایی با کالری مواد غذایی مختلف به این لینک رجوع کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی