اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950806170426113

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در نشست با اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

70 درصد جمعیت شهرنشین در 10 کلان‌شهر کشور

کد: 13950806170426113

https://goo.gl/xqoBRv

، مشهد , (اخبار رسمی): رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه قانون شوراها دیگر کارایی لازم را در کلان‌شهرهای امروز ندارد، گفت: 70 درصد جمعیت شهرنشین در 10 کلان‌شهر کشور زندگی می‌کنند.

70 درصد جمعیت شهرنشین در 10 کلان‌شهر کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد کمال سرویها در نشست مشترک مدیران شهری مشهد و جمعی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی که در مجموعه کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با برگزاری جلسات تخصصی مشکلات شوراها، شهرداری‌ها و در نهایت کشور را با همکاری یکدیگر حل‌وفصل کنیم.

وی با اشاره به قانون شوراها افزود: قانون شوراها و شهرداری‌ها هرچه بوده در زمان خود کارایی لازم را داشته اما دیگر امروز در این وضعیت کشور به هیچ وجه پاسخگو نیست و کار عمده بازنگری این قانون بر عهده شما نمایندگان مجلس و به خصوص کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امروز بالغ‌بر 70 درصد جمعیت شهرهای کشور در 10 کلان‌شهر جای گرفته و باید این شهرها قانونی متفاوت با سایر شهرهای کوچک کشور داشته باشند البته امروز در مراکز استان‌ها تلاش‌های کارشناسی خوبی برای قانون شوراها شده که می‌تواند با اقدامات کارشناسی نمایندگان مجلس پیوند بخورد.
سرویها با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: متأسفانه تا به امروز هیچ آمار و اطلاعاتی از بحث مالیات بر ارزش افزوده و چگونگی تنظیم مقدار سهم شهر مشهد به ما ارائه نشده در حالی که برای برنامه‌ریزی آینده ما نیازمند آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه قوانین حوزه شوراها و شهرداری‌ها تأکید بر کار کارشناسی است که قطعاً با توجه به این مهم هرچه شما به جمع‌بندی برسید، مورد قبول و رضای خداوند خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه