اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808170895735

نیاز به 100 هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویی در کشور

کد: 13950808170895735

https://goo.gl/8MQnXJ

، تهران , (اخبار رسمی): نیازمند 100 هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های کشور هستیم.

100 نیاز به هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویی در کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، محمدفرهادی،وزیر علوم با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه نیازمند 75 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد هستیم، عنوان کرد: دانشجویان متاهل نیز به 25 هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز دارند که تامین این ظرفیت‌ها را باید خیران و بخش‌های غیردولتی بر عهده بگیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ابلاغ سیاست‌های جامع علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: ایشان در این سیاست‌ها به استفاده از ظرفیت‌های خیران و بخش غیردولتی تاکید کردند؛ به همین دلیل خیران با حضور در حوزه‌های آموزش عالی، در ساخت دانشکده‌های‌ مختلف، خوابگاه‌ها، تامین و تجهیز آزمایشگاه‌ و کارگاه‌ها با وزارت علوم همکاری کردند. همچنین خیران هزینه تحصیل برخی از دانشجویان را نیز برعهده گرفته‌اند.

فرهادی با اعلام اینکه خیران حمایت از نخبگان علمی و دانشجویی را نیز بر عهده گرفته‌اند، ادامه داد: بنیاد حامیان علم و فناوری‌ ایران در سال گذشته تاسیس شد و این بنیاد تاکنون در 50 دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وزیر علوم با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران در برنامه‌های وزارت‌ علوم آورده شده است، افزود: خوشبختانه خیران در موضوعات آموزش و پرورش و بهداشت و سلامت حضور پیدا کرده بودند؛ اما با صحبت‌هایی که صورت گرفت، خیران تصمیم گرفتند در حوزه‌های آموزش عالی، علم و فناوری نیز اقداماتی را انجام دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تا کنون ده‌ها پروژه خوابگاه‌سازی توسط خیران به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: بنیاد خیریه 15 خرداد متعهد شده که 16 خوابگاه دانشجویی بسازد. در تابستان سال جاری بیش از 57 خوابگاهی که رتبه کیفی پنجم را در اختیار و وضعیت نامناسبی داشتند، بازسازی شدند. همچنین 100 مرکز سلامت و ورزش را در خوابگاه‌های دانشجویی فعال کردیم.

وی به رتبه 16 ایران از نظر کمیت تولیدات علمی در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک درصد جمعیت جهان را در اختیار داریم، سهم ما از تولید علم حدود 1.5 درصد است. 

فرهادی با اعلام اینکه تا کنون 4000 شرکت دانش‌بنیان در کشور مجوز فعالیت گرفته اند، اضافه کرد: از این تعداد 2500 شرکت در حال‌حاضر فعال بوده و 39 پارک علم و فناوری ما با اعتباری که حتی به 10 میلیارد تومان هم نمی‌رسید، مبلغی حدود 1800 میلیارد تومان گردش مالی داشته اند. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: این شرکت‌ها در سه سال گذشته مبلغی حدود 130 میلیون دلار اقدام و یا فناوری علمی به کشورهای دیگر صادر کرده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش