اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171765812

غربالگری تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرید

کد: 13950808171765812

https://goo.gl/LMWrDQ

، تهران , (اخبار رسمی): طرح ملی غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال تا پایان آذرماه ادامه دارد.

غربالگری تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرید!

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، دربیست و یک سال گذشته حدود 75 درصد کودکان زیر 6 سال تحت پوشش برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم بهزیستی قرار گرفته‎اند که این رقم بیانگر آن است که این برنامه برای پوشش جمعیت هدف بسیار موفق عمل کرده است. 

رشد و تکامل مرکز بینایی هر فرد از دوران جنینی تا حدود 8 سالگی ادامه دارد که حداکثر سرعت رشد در 2 سال اول است؛ از این رو هدف اصلی برنامه ملی غربالگری تنبلی چشم که به ابتکار سازمان بهزیستی کشور انجام می‎شود، کشف به هنگام کودکانی است که در ظاهر سالم به نظر می‌رسند، اما امکان دارد به دلیل نابرابری خطای انکساری چشم‌ها، یکی از آن‎ها در خطر تنبلی چشم بوده و از دید طبیعی برخوردار نباشد. اختلال تنبلی چشم به دلیل آنکه اختلاف نمره دو چشم با یکدیگر تفاوت قابل توجه دارد و چشم ضعیف‎‎تر قادر به دریافت تصاویر واضحی از اشیا نیست، چشمی که دید ضعیفی دارد، دچار تنبلی چشم می‎شود و در این حالت چشم تنبل که در اکثر موارد ظاهری طبیعی دارد، ممکن است، انحراف پیدا کند که خوشبختانه می‎توان با تشخیص به موقع، این عارضه در کودکان 3 تا 6 سال را با احتمال موفقیت بالا برطرف کرد.

 والدین می‌توانند برای معاینه چشم کودکان 3 تا 6 سال خود تا پایان آذرماه سال جاری با مراجعه به پایگاه‌های غربالگری تنبلی چشم در استان یا شهرستان‌های محل سکونت خود ضمن معاینه از نابینایی و کم‌بینایی کودکان پیشگیری کنند.
فهرست پایگاه های غربالگری تنبلی چشم در کشور را به تفکیک استان ها را می توانید بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی ببینید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان