اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172096416

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز خبر داد

ایجاد فضای سبز 15 هکتاری در میدان آذربایجان

کد: 13950809172096416

https://goo.gl/TNimyV

، تبریز , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از آماده سازی طرح فضای سبز به وسعت 15 هکتار در پروژه بزرگ میدان آذربایجان خبر داد.

ایجاد فضای سبز 15 هکتاری در میدان آذربایجان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن زاده  با بیان اینکه هم اکنون تکمیل این طرح به طور جدی و سریع انجام می شود، گفت: تکمیل مراحل آماده سازی طرح فضای سبز پروژه میدان آذربایجان از سوی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، کارشناسان و متخصصین امر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سعی داریم ضمن رعایت ملاحضات شرایط محل از نظر زیبایی منظر و از همه مهم تر هویت، تاریخ و فرهنگ آذربایجان نیز در قالب طرح فضای سبز و زیباسازی در این میدان نمود پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تاکید کرد: به همین دلیل جهت آماده سازی  طرحی خوب و در شان تبریز و نام میدان ( آذربایجان ) در حال بررسی هستیم.
 حسن زاده با اشاره به ویژگی های بارز این طرح، تصریح کرد: ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه از طرف معاونت فنی عمرانی شهرداری تبریز، استفاده از انواع درختچه ها،  گلها و درختان بومی و سازگار با اقلیم منطقه و همچنین تنوع گیاهی با اولویت پایداری و... از ویژگی این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه تا 15 روز طرح کلی برای فضای سبز این میدان آماده می شود ، گفت: سطح فضای سبز این میدان 10 هکتار است که با احتساب لوپ های اطرف در مجموع 15 هکتار از پروژه بزرگ میدان آذربایجان تبریز به فضای سبز اختصاص دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه