اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951103224756416

کمبود زیرساخت های فرهنگی در شهری با قدمت دیرین

کد: 13951103224756416

https://goo.gl/eHnQmH

، تبریز , (اخبار رسمی): کمبود زیرساخت های فرهنگی برای شهری همچون تبریز که قدمتی دیرین در فرهنگ و هنر و به ویژه هنرهای نمایشی دارد کمبودی بسیار بزرگ به حساب می آمد.

کمبود زیرساخت های فرهنگی در شهری با قدمت دیرین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز،شهر تبریز با این قدمت و درحوزه موسیقی و هنرهای نمایشی تنها چند سالن محدود برای اجرای هنری دارد که از همان ها هم تعدادی به بخش خصوصی واگذار شده  و یا در مکان نامناسبی از شهر قرار گرفته اند.

شهرداری تبریز اما سال گذشته برای جبران این کمبود پروژه مرکز همایشهای بین المللی تبریز را کلنگ زنی کرد.

این پروژه از شاخص ترین پروژه های شهرک خاوران و یکی از پروژه های ماندگار شهری خواهد بود و در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع با زیر بنای 23 هزار متر مربع و در 4 طبقه سازه احداث می شود.

این مرکز در نوع خود بی نظیر بوده و چنین سالنی با این ظزفیت به غیر از تهران در هیچکدام از کلانشهر های ایران نمی توان یافت. سازه پروژه بتن آرمه بوده و از بلوکهای لیکا در دیوار های پیرامونی و داخلی استفاده شده است. کف پارکینگها  از نوع بتن ضد سایش بوده و در کفسازی محوطه از بتن سبک پرلیتی استفاده شده است. نمای پروژه بصورت تلفیقی از سنگ تراورتن عباس آباد، ترموود و کرتین وال می باشد. پروژه دارای یک سالن اصلی به ظرفیت 1500 نفر به همراه چهار سالن فرعی شامل کلاسهای آموزشی و 1 سالن تمرین ویژه و رستوران به ظرفیت 700 نفر و پارکینگ به ظرفیت 500 دستگاه خودرو است.

با توجه به سفارشات اکید رهبری معظم انقلاب در حمایت از تولیدات داخلی و در راستای سیاست های شهردار محترم کلانشهر تبریز جناب آقای دکتر نجفی مبنی بر حمایت و استفاده از تولیدات داخلی، بومی و استانی،عمده ی خرید مصالح و تجهیزات این پروژه، از کارخانه های تولیدی استانی انجام گرفته است.

در حال حاضر اسکلت سازه بصورت 100درصد و 95 درصد تأسیسات برق و مکانیک بلوک B و C به اتمام رسیده است. نما بصورت ترموود و کرتین وال اجرا شده و پوشش کامل سقف حداکثر تا 10 روز آینده انجام خواهد شد.

شایان ذکر است پروژه ی مرکز همایش های بین المللی تبریز شهریور ماه سال گذشته آغاز شده و تا دی ماه 95 دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصدی است.

امید میرود با افتتاح این پروژه بخشی از نیازهای سخت افزاری جامعه فرهنگ و هنر در شهر تبریز تامین شده و از این پس شاهد میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی در این مرکز باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه