اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102223586416

در پی حادثه ساختمان پلاسکوی تهران مطرح شد

هشدار جدی در مورد فضاهای تجاری بافت مرکزی تبریز

کد: 13951102223586416

https://goo.gl/26jLTH

، تبریز , (اخبار رسمی): معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: حادثه ساختمان قدیمی پلاسکوی تهران، هشدار جدی برای فضاهای تجاری بافت مرکزی تبریز است.

هشدار جدی در مورد فضاهای تجاری بافت مرکزی تبریز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز ، علی مدبر، ضمن ابراز تاسف از حادثه ناگوار آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو تهران افزود: حادثه پیش آمده ناشی از اتفاقاتی است که ممکن است هرلحظه در فضاهای عمومی و مجتمع های تجاری و تولیدی بافت مرکزی شهر تبریز نیز بیفتد.

وی با اشاره به مخاطرات بافت مرکزی و تاریخی تبریز تصریح کرد: تراکم شدید توده فضایی، فرسودگی سازه ای و قدمت بالای ابنیه موجود، محدودیت دسترسی و راه های ارتباطی، تراکم و نفوس بالای انسانی،عدم بهسازی و توانمند سازی و ده ها موارد دیگر از جمله تهدیدات حاکم بر بافت مرکزی شهر تبریز و به ویژه اماکن و ساختمان های عمومی است

مدبر  تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید حتی لحظه ای از موضوع ایمن سازی و اتخاذ تدابیر اجرایی جهت ارتقای ایمنی بناهای تجاری، تولیدی و خدماتی غافل شویم و در این خصوص تمامی نهادها و دستگاه های تصمیم گیری، سیاست گذاری و اجرایی شهر تبریز و حتی استان نیز باید به کمک مجموعه شهرداری، نقش خود را در این مهم ایفا نمایند.

به گفته وی طرح ایمن سازی و شناسنامه دار نمودن ساختمان های پرمراجعه تجاری - تولیدی و بازار بافت مرکزی و قدیمی تبریز ، یکی از الزامات بی قید و شرط در سیستم مدیریت شهری بوده و در این راستا مصمم به اقدامات سریع و در عین حال کاربردی و اثربخش هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: جلسه‌ای به منظور بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، در معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز و با محوریت سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز تشکیل شده و همچنین چندین تن از کارشناسان فنی و آتش‌نشانان آن سازمان جهت بررسی جوانب حادثه از نزدیک، به محله وقوع حادثه در پایتخت اعزام شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه