اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951116231466416

پس از ۲۰ سال و با تزریق ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال 95 محقق می شود

افتتاح فاز نخست پارک‌موزه‌ دفاع‌مقدس در روزهای آتی

کد: 13951116231466416

https://goo.gl/SNdhHk

، تبریز , (اخبار رسمی): شهردار تبریز از اتمام عملیات اجرایی ساختمان پارک‌موزه‌ دفاع مقدس و افتتاح فاز نخست این پروژه فرهنگی پس از ۲۰ سال، در روزهای آتی خبر داد.

افتتاح فاز نخست پارک‌موزه‌ دفاع‌مقدس در روزهای آتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  صادق نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: ایجاد مرکزی که با نگاهی تخصصی و جامع، ابعاد مختلف تاریخی، سیاسی و اجتماعی سال‌های حماسه‌خیز دفاع مقدس را تبیین کند، از ضرورت‌های مهم فرهنگی  است؛ به همین منظور، اجرای پروژه مهم پارک موزه دفاع مقدس از سال‌ها پیش، مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته است.

وی تکمیل پروژه‌های قدیمی شهر را رویکرد کلی شهرداری تبریز عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه در طول ۲۰ سالی که از آغاز پروژه پروژه پارک موزه دفاع مقدس مهم می‌گذرد، روند اجرای این پروژه با ماهیت فرهنگی و ارزشی آن هم‌خوانی نداشت؛ از این رو، در سال‌های اخیر شهرداری تبریز، تمام تلاش خود را برای تقویت بودجه و تسریع در اجرای آن به کار گرفت.

شهردار تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز تا کنون ۲۷ میلیارد تومان برای پیشرفت پارک‌موزه دفاع مقدس، تزریق کرده است که از این اعتبار، ۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به سال جاری بوده است.

نجفی متذکر شد: تلاش عوامل طراحی و اجرای این پروژه، ایجاد مرکزی است که با هویت معماری متناسب با مفاهیم ایثار و حماسه، نقش محتوایی و کارساز در معرفی ابعاد دفاع مقدس را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست پروژه شامل ساختمان اصلی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع، در ۴ طبقه با  نماکاری هشت وجهی، برگرفته از معماری اسلامی و ایرانی طراحی و اجرا شده و در روزهای آتی افتتاح می‌شود؛ ضمن این‌که فاز دوم نیز که شامل محوطه بیرونی و بخش‌های جنبی است، با توجه خاصی که در برنامه و بودجه سال آتی پیش‌بینی شده، سال آینده قابل‌افتتاح خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره  به پیش‌بینی فضاهای جنبی آموزشی و رفاهی و سایر الزامات در این مجموعه عظیم، ادامه داد: در چشم‌انداز کلی این پروژه، اجرای بیش از ۳۰ طرح پیش‌بینی شده که از آن‌جمله می توان به سردرب، یادمان‌های شهدا، رواق های حکاکی شده با آیات قرآنی، مسیرهای دسترسی، پارکینگ و طرح پرچم، با بهکار گیری بهترین فناوری‌های عمرانی اشاره کرد.

نجفی با بیان این‌که بخش عمده‌ای پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز با هدف تقویت زیرساخت‌های فرهنگی پیگیری می‌شود، اظهار داشت: این مجموعه نفیس، در کنار پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی و احیای مجموعه مقبرالشعرا، سه مزیت مهم و اساسی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر تبریز به شمار می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه