اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172255499

جنگ اوپکی در راه است

کد: 13950809172255499

https://goo.gl/i8KSle

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس گزارش‌های وال‌استریت ژورنال، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در وین دور هم جمع شده‌اند تا بتوانند در مورد جزئیات تصمیم خود برای کاهش تولید نفت به توافق برسند.

جنگ اوپکی در راه است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، کاهش قیمت نفت به دنبال نگرانی‌ها در مورد توافق اوپکی‌ها»؛ دیلی اف‌ایکس: «تشدید فروش نفت در آستانه عدم توافق اوپکی‌ها»؛ اویل‌پرایس: «بی‌تفاوتی بازار نفت به توافق اوپکی‌ها»؛ مارکت‌واچ: «دیدار اوپکی‌ها در بن‌بست»؛ کانبرا تایمز: «جدال اوپکی‌ها برای نهایی کردن توافق»؛ این‌ها بخشی از تیترهای امروز رسانه‌های جهان در مورد بازار نفت است. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که نگرانی‌ها در مورد عدم توافق اوپکی‌ها برای کاهش تولید نفت اوج گرفته و به همین خاطر قیمت نفت دوباره در مسیر نزولی قرار گرفته‌است. در ایالات متحده امریکا بحث انتخابات و رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ باعث بالا و پایین شدنِ قیمت نفت می‌شود.

بر اساس گزارش‌های وال‌استریت ژورنال، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در وین دور هم جمع شده‌اند تا بتوانند در مورد جزئیات تصمیم خود برای کاهش تولید نفت به توافق برسند. اما آنطور که پیداست ایران و عراق تا کنون با کاهش تولید نفت مخالفت کرده‌اند. آن‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند که داده‌های اوپک در مورد میزان تولید نفت هر کشور قابل اعتماد نیست و به این ترتیب با کاهش تولید نفت مخالفت کرده‌اند.

در حال حاضر همه شاخص‌های نفتی زیر 50دلار در ازای هر بشکه در بازارهای جهانی معامله می‌َشود. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از قیمت‌های لحظه‌ای بلومبرگ نشان می‌دهد شاخص نفتی دبلیوتی‌آی امریکا در حال حاضر 48.70دلار در ازای هر بشکه است. نفت برنت حوزه دریای شمال نیز به قیمت 49.71دلار در ازای هر بشکه در بازارهای جهانی معامله می‌شود.

تصمیمی که اوپکی‌ها در نیمه ماه سپتامبر گرفتند، تغییرات کوتاه‌مدتی در بازار نفت ایجاد کرد و باعث افزایش قیمت آن شد. در حالی‌که در این مدت قیمت نفت به بالای 50دلار در ازای هر بشکه رسیده بود، اکنون دوباره به زیر 50دلار سقوط کرده‌است.

نشست رسمی اوپکی‌ها در روز 30نوامبر تکلیف بازار نفت را تا حدودی مشخص خواهد کرد. اوپکی‌ها در این نشست در مورد سهم هر کشور در کاهش تولید نفت به توافق خواهند رسید. پیش‌تر، ایران، نیجریه و لیبی درخواست داده بودند که از برنامه کاهش تولید نفت مستثنی شوند. به این ترتیب انتظار می‌رود جنگی در راه باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]