اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173115811

برپایی کارگاه حمایت از کودک در شرایط اضطراری

کد: 13950810173115811

https://goo.gl/pxzcqQ

، تهران , (اخبار رسمی): دومین کارگاه حمایت از کودکان در شرایط اضطراری با مشارکت سازمان جوانان هلال احمر (معاونت آموزش و پژوهش) و یونیسف آغاز به کار کرد.

برپایی کارگاه حمایت از کودک در شرایط اضطراری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر، در این کارگاه  تا روز پنج شنبه (13 آبان ماه) ادامه دارد، معاونین امور جوانان استان ها و نمایندگان سازمان های بهزیستی، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد با مباحثی همچون اصول فراگیر حمایت از کودک در شرایط اضطراری، خشونت فیزیکی و سایر رفتارهای مخرب، سلامت روانی و حمایت روانی- اجتماعی، سازوکارهای اجتماع محور و تقویت نظام های حمایت از کودک آشنا می شوند.
در افتتاحیه این برنامه آموزشی امیر لـله گانی معاون دانشجویی و جوانان با اشاره به نتایج مثبت برگزاری کارگاه های مشابه گفت: سال گذشته و با حضور سایر معاون امور جوانان، کارگاه حمایت از کودکان در جزیره کیش برگزار شد که با بازخوردهای خوبی همراه بود.
وی افزود: تبادل تجربیات و نظرات کارشناسان در این حوزه منتج به هم افزایی خواهد شد تا بتوانیم در زمان بحران ها، آسیب های جسمی و روحی و روانی را کاهش دهیم.
مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان نیز در ادامه با بیان اینکه سازمان جوانان همکاری های خوبی با صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) دارد، گفت: علاوه بر این کارگاه آموزشی، طراحی الگوی بومی برای پیشگیری از ایدز و اعتیاد و طراحی مدلی برای پیشگیری از حوادث ترافیکی به عنوان دو برنامه کاربردی در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: باتوجه به حادثه خیز بودن ایران بایستی آمادگی خود را در برابر مخاطرات افزایش دهیم که یکی از موثرترین راهکارهای آن، فرهنگ سازی و ارتقای ظرفیت های اجتماعی است. در این زمینه معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر نیز برنامه های خوبی در دست اجرا دارد تا در نهایت بتوانیم با خانواده های آماده، جامعه ای تاب آور داشته باشیم.
رئیس سازمان جوانان با اشاره به لزوم آموزش خودامدادی به کودکان و نوجوانان افزود: بایستی با اجرای برنامه های آموزشی، اعتماد به نفس کودکان در بلایا را افزایش دهیم تا بتوانیم به این شکل به کودکانمان خدمتی ارائه کنیم.
 حبیبی خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در 3 هزار و 500 مهدکودک و پیش دبستانی، مقدمات امدادو نجات را از طریق بازی، سرود و نقاشی به کودکان آموزش می دهد و در دبیرستان ها نیز با اجرای طرح دادرس (دانش آموز آماده در شرایط سخت) دانش آموزان را با 8 مهارت امدادی آشنا می کند که در قالبی همین برنامه سالانه 400 هزار دانش آموز تحت آموزش قرار می گیرند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا پس از برگزاری کارگاه حمایت از کودک در شرایط اضطراری، دستارودهای خوبی حاصل شود و معاونان امور جوانان استان ها نیز بتوانند این مباحث را در استان ها و به کارشناسان منتقل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش