85 درصد هزینه های مترو را شهرداری می پردازد

کد: 13950810173385761

https://goo.gl/PSGesb

، تهران , (اخبار رسمی): امروز گلوگاه اصلی متروی تهران، کمبود واگن است و در حال حاضر، یک هزار و یک صد دستگاه واگن داریم که بخش زیادی از آنها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

85 درصد هزینه های مترو را شهرداری می پردازد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: شبکه متروی تهران برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها در ساعات پیک مسافر، نیاز به یک هزار دستگاه واگن جدید دارد، چرا که واگن های موجود، بالای یک میلیون کیلومتر کار کرده اند و باید خیلی قبل تر از این ها از رده خارج می شدند اما مجبوریم از آنها استفاده کنیم.

وی با اعلام این که 50 درصد هزینه های ساخت مترو و تأمین واگن در تعهد دولت است و علاوه بر آن، حداقل یک سوم    هزینه های بهره برداری مترو هم بر عهده دولت است، تأکید کرد: به دلیل پرداخت نشدن سهم دولت، 85 درصد کل هزینه های مترو گردن شهرداری تهران افتاده است.
جای دست مریزاد بابت توسعه مترو می گویند بیخود کرده اید که مترو ساخته اید!
او با اشاره به این که در زمینه ناوگان ریلی، محدودیت های زیادی وجود دارد، اظهار کرد: دولت که به تهران کمک نمی کند و منابع شهرداری تهران هم که محدود است و در این میان، مدیریت شهری نمی تواند معجزه کند. 
دنیامالی با بیان این که در مورد عملکرد مدیریت شهری باید درست قضاوت کنیم، تصریح کرد: فراموش نکنیم که مسئول تأمین واگن های ناوگان ریلی و اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، فقط شهرداری تهران نیست و دولت هم باید 50 درصد از هزینه های مربوطه را تأمین کند در صورتی که سهم خود را نمی پردازد.
وی با تأکید بر این که نمی شود دولت پول ندهد اما مقصر مسائل و مشکلات موجود را شهرداری تهران بدانیم، اضافه کرد: فرض بر این بوده که دولت به توسعه مترو کمک می کند اما حالا که در میانه راه هستیم، دولت کمک نمی کند و جای دست مریزاد به مدیریت شهری بابت توسعه مترو، می گویند بیخود کرده اید که مترو ساخته اید! 
کارهای بزرگی با وجود رُکود کشور در مترو انجام شده است
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در 10 سال اخیر، وضعیت مترو بسیار بهتر شده و طول تونل ها، تعداد ایستگاه ها و شمار واگن ها با وجود رُکود در کل کشور، چند برابر شده، اظهار کرد: در دهه گذشته، کارهای بزرگی در مترو انجام شده و باور ما این است که دولت باید به مدیریت شهری کمک کند که نمی کند.
مهندس دنیامالی با بیان این که اگر واقع بینانه قضاوت کنیم، در این سال ها شهرداری تهران کارهای بزرگ و خوبی در مترو انجام داده، تصریح کرد: البته اگر دولت با شهرداری تهران همکاری می کرد، کارهای بزرگ تر و بهتری هم انجام می شد.
وی در پایان با تأکید بر این که دولت ها در سال های اخیر با مدیریت شهری مشکل داشته اند اما در این میان یک تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: فرق دولت فعلی با دولت قبلی در این است که آن دولت پول نمی داد و لبخند هم نمی زد اما این دولت پول نمی دهد ولی لبخند می زند!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با بهره گیری از توان اجرایی کارکنان خود (به عنوان هسته مرکزی کلیه فعالیت‌های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات و نظارت بر عملکرد پیمانکاران)، بهره برداری و تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات ثابت و تجهیزات متحرک، نگهداری کلیه فضا‌ها و ابنیه فنی و ایستگاهی خطوط فعلی و آتی متروی تهران و حومه را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه