اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811173936113

با رویکرد پدافند غیرعامل" در مشهدآغاز به کار کرد

دومین همایش "ملی صنعت ساختمان "

کد: 13950811173936113

https://goo.gl/vtTfZC

، مشهد , (اخبار رسمی): دومین همایش "ملی صنعت ساختمان " با حضور رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران آغاز به کار کرد

دومین همایش "ملی صنعت ساختمان "

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا انصاری‌فرد با بیان این مطلب در دومین همایش «ملی صنعت ساختمان با رویکرد پدافند غیرعامل و HSE» که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: کاهش خطرپذیری دارای جنبه‌ها و رویکردهای متفاوتی است. اما ما باید به دنبال رویکرد تاب‌آوری باشیم و از بحران بگذریم. چرا که امروز در کشورهای پیشرفته تاکید بر مدیریت تاب‌آوری است.

وی با اشاره به اینکه تاب‌آوری به معنای قدرت انعطاف‌پذیری در برابر تهدیدات در کلیه صنایع مادر تبدیلی و زیرساختهای حیاتی در حوزه‌های ارتباطی، مواصلاتی و استراتژیک است، گفت: رویکرد ما نیز در صنعت ساختمان رویکرد جامعی نیست.
صنعت ساختمان تخصص بین رشته‌ای است
رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران صنعت ساختمان را تخصص بین رشته‌ای خواند و عنوان کرد: باید تخصص‌های متفاوتی نیز در این حوزه فعال باشد. چون بحث صنعت ساختمان با تهدیدات پیچیده‌ای نیز مواجه است.
انصاری‌فرد اضافه کرد: برای مثال در تهدیدات زیستی باید رویکردمان در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها به سمتی باشد که حداقل نفوذپذیری را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان‌سازی باید برنامه‌ریزی دقیق کرد، افزود: در این زمینه تهویه ساختمان‌ها مطرح است تا آنجا که مهندسی تهویه در کنار مهندسی سازه دارای اهمیت است.
حداقل و حداکثر تاب‌آوری را سلامت تشکیل می‌دهد
رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر توجه به وضعیت اکسیژن ساختمان گفت: اگر رویکرد ساختمانی را در برابر یکی از انواع تهدید قرار دهیم باید به همه موارد دقت کنیم.
انصاری‌فرد عنوان کرد: ساختمان‌هایی که مدیریت سازه در آن‌ها صورت می‌گیرد، باید حداکثر بازدارندگی را داشته باشند؛ بین مصون‌سازی و پایداری تفاوت است بحث تهدیدات خارجی در پایداری مطرح است اما در مصون‌سازی قدرت داخلی نیز مطرح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حداقل سطح تاب‌آوری و حداکثر قابل قبول سطح تاب‌آوری را سلامت تشکیل می‌دهد.
رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: ما باید مراکز ثقل خود و مراکز حیاتی و حساس را مثل عسلویه و خارک برای اجرای سیاست‌های تکامل صنعت ساختمان تعریف کنیم.
انصاری‌فرد با تاکید بر اینکه مواد به کار رفته در این مراکز باید به سمت سبک‌سازی و انعطاف‌پذیری برود، خاطرنشان کرد: این مواد با بهره‌گیری از نانو تکنولوژی و پشتبانی از طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که برای دستیابی به بیشترین بازدارندگی فضای فیزیکی اشغال شده توسط سازه‌ها را به حداقل برسانیم.
بسیاری از پروژه‌ها بدون در نظر گرفتن پدافند غیرعامل اجرایی شده
رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: دنبال انعطاف‌پذیری سازه‌ها با حفظ فعالیت و حتی افزایش فعالیت و مقاوم‌سازی سازه‌های فعلی در صنعت نفت هستیم.
انصاری‌فرد گفت: بسیاری از پروژه‌های ما در صنعت نفت بدون در نظر گرفتن پدافند غیرعامل اجرایی شده است؛ این امر به معنای افزودن بر قطر ساختمان نیست. بلکه گاهی سازه را تغییر می‌دهیم یا آنها را که نمی‌توانیم تغییر دهیم به دنبال آن هستیم که از بتن مسلح استفاده کنیم که با فناوری نانو ضریب نفوذپذیری آن صفر باشد؛ در مورد خطوط لوله انتقال نفت و گاز هم به همین شیوه عمل می‌شود
وی به آمایش سرزمین اشاره کرد و توضیح داد: براساس مطالعات زیست محیطی باید به نوعی مکانیابی و امکان‌سازی کنیم که هر پروژه صنعتی را بخواهیم احداث کنیم کمترین آسیب‌پذیری انسان‌ساز یا طبیعی را متوجه شود.
رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران صنعت نفت صنعتی بسیار خطرناک با ریسک بالا خواند و گفت: پس پروژه‌هایی را در این صنعت دنبال کردیم که حداقل آسیب‌پذیری را داشته باشد.
انصاری‌فرد با اشاره به اینکه در تهدیدات پروژه‌های عمرانی را براساس تهدیدات طبیعی و انسانی استوار کردیم، اظهار کرد: اگر تهدید طبیعی برای کشور پیش آید باید دست نیاز به سمت مجامع بین‌المللی دراز کنیم؛ اما تهدیدات انسانی دارای پیچیدگی است و به لحاظ حقوقی نمیتوان کسی را آنچنان که باید متهم کرد.
وی افزود: در این دسته از تهدیدات دست نیاز به خارج نمی‌توان دراز کرد، از فناوری روز نمی‌توان بهره گرفت و باید فقط از دانش بومی خود استفاده کرد.
تهدیدات علیه کشورمان هر روزه به کار گرفته می‌شود
رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران در عین حال اذعان کرد: در فناوری بومی کمی عقب هستیم و دانشگاه‌هایمان نیز نمی‌توانند چندان در این زمینه کمک کنند. اسرائیل امریکا و عربستان صعودی علیه کشورمان وارد عمل شدند و به نوعی دنبال آن هستیم که از دانش بومی بهره گیریم.
انصاری‌فرد با اشاره به بروز تهدیدات بارز هر روزه علیه کشورمان خاطرنشان کرد: باید مثلثی تبیین کنیم که دارای سه ضلع دانشگاه، سازمان پدافند غیرعامل و شرکت‌های دانش بنیان باشد.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند دانش و علم سازمان‌های روز هستیم، گفت: در صنعت ساختمان با رویکردهای این حوزه به پیش می‌رویم و زیربنای آن آمایش سرزمین است.
رییس پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران افزود: در صنعت نفت پدافند غیرعامل به معنای ارتقاء سطح مقاوم سازی و تاب‌آوری و تداوم تولید است. تولید نباید توسط هیچ تهدیدی مورد خدشه قرار گیرد.
انصاری‌فرد در همین زمینه گفت: شرکت نفت از کلیه پروژه‌هایی که در مقابل تهدیدات موثر است حمایت می‌کند از آنجا که بازده فعالیت‌های صنعت نفت به ملت ایران برمی‌گردد و امکانات از بیت‌المال است، طرح‌های بومی را به کار می‌بندیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش