اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174106416

برای نخستین‌بار با حضور استاندار آذربایجان شرقی

پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در ایران افتتاح شد

کد: 13950811174106416

https://goo.gl/I2NBKo

، تبریز , (اخبار رسمی): پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در ایران صبح امروز در شرکت چرخشگر تبریز از شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو افتتاح شد.

پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در ایران افتتاح شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز شهریار ، مدیرعامل شرکت چرخشگر  صبح امروز در مراسم افتتاح خط تولید گیربکس(JHQ) اظهار داشت: این خط تولید که با سرمایه گذاری مشترک شرکت چرخشگر ایران خودرو و رنوپارس به بهره برداری رسید، گیربکس پیشرفته جی.اچ.کیو(JHQ) را تولید خواهد کرد.

وفادار افزود: (JHQ) نسل جدیدی از گیربکس‌های دستی و از نوع دیفرانسیل بسته است که به دلیل برخورداری از سیستم کلاج هیدرولیکی عوض کردن دنده را راحت‌تر می‌کند و مقدار روغن مصرفی در این نوع گیربکس نسبت به نمونه های قبلی 0.7 لیتر کمتر است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این خط سالانه 300 هزار دستگاه گیربکس است و با توجه به تکنولوژی پیشرفته و سطح کیفی بالای گیربکس تولیدی در چرخشگر امکان صادرات این محصول نیز فراهم است؛ تصریح کرد: برای راه‌اندازی این خط تولید سرمایه‌گذاری مشترک 3 میلیون یورویی از سوی رنو و چرخشگر ایران خودرو صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت چرخشگر ادامه داد: فاز اول این پروژه شامل بهره‌برداری از خط مونتاژ گیربکس امروز به بهره‌برداری رسید و برای دو فاز دیگر پروژه یعنی «داخلی‌سازی پوسته‌های گیربکس» و همچنین «شفت و دنده‌ها» برنامه‌ریزی شده و به ترتیب تکمیل خواهد شد.

این فعال صنعتی خاطرنشان ساخت: خط تولید راه اندازی شده در شرکت چرخشگر قابلیت تولید همه گیربکس‌های خانواده (J) را دارد و دارای سیستم خطاناپذیری کامل و سطح اتوماسیون بالا است و پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در کشور به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت چرخشگر اظهار داشت: ضد خطا بودن ایستگاه‌های کاری، سطح ایمنی بسیار بالا و در سطح استانداردهای جهانی، قابلیت و امکان ردیابی قطعات و پروسه های تولیدی صورت گرفته بر روی محصول و همچنین سرعت بالای تولید از ویژگی‌های ممتاز خط تولید جدید است.

وفادار تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید این خط در حدود 100 هزار دستگاه گیربکس در سال طی تنها یک شیفت کاری بوده و در صورت اعلام نیاز از طرف مشتری (شرکت رنو) این رقم به سیصد هزار دستگاه در سال در طی سه شیفت کاری قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت چرخشگر خاطرنشان کرد: طبق توافقات صورت گرفته با شرکت رنوپارس به شرط تامین نیاز داخلی، امکان صادرات گیربکس تولیدی شرکت چرخشگر به سایر بازارهای خارجی مورد نظر رنو نیز پیش‌بینی شده و در قرارداد دو جانبه لحاظ شده است.

وی اذعان داشت: میزان سرمایه گذاری پروژه 140 میلیارد ریال بوده که به طور کامل پرداخت شده است. که با این سرمایه گذاری میزان فروش از 800 میلیارد ریال به هزار و 200 میلیارد ریال در سال افزایش خواهد رسید.
وفادار با بیان اینکه میزان تولید همگن شرکت از 46 هزار دستگاه به بیش از 60 هزار دستگاه در سال رسیده است، افزایش تولید 50 درصد در سال جاری افتخار مجموعه چرخشگر است؛ افزود: این شرکت در چهار سال متوالی به عنوان شرکت نمونه و برتر تنتخاب شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید