اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812175015811

جزئیات آمادگی سازمان امداد و نجات در داخل کشور برای اربعین؛

آماده‌باش 501 پایگاه امدادی در سراسر کشور

کد: 13950812175015811

https://goo.gl/hzLvTl

، تهران , (اخبار رسمی): 3 قرارگاه مرزی هلال‌احمر با به‌کارگیری 25 آمبولانس 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به زائران عتبات در اربعین حسینی فعال خواهد بود.

آماده‌باش 501 پایگاه امدادی در سراسر کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر، شاهین فتحی،معاون عملیات سازمان امداد و نجات در نشست خبری پوشش امدادی و درمانی اربعین 95با اعلام این خبرگفت: وظیفه اصلی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، ارائه خدمات امداد و نجات تا مرزهای کشور است و لذا برای ارائه خدمات مناسب تمامی پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر کشور را به حالت آماده‌باش درآورده‌ایم. به گفته  فتحی 501 پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در سراسر کشور برای اربعین در آماده‌باش کامل است.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در داخل کشور از 15 آبان آغاز خواهد شد، افزود: به منظور هماهنگی بیشتر قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر در مهران، شلمچه و چزابه برای ارائه خدمات بهتر برپا خواهد شد و در این زمینه 15 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران و در دو قرارگاه دیگر پنج آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس مستقر خواهد شد.

3 برابر نیروهای به‌کارگرفته شده برای اربعین، تجهیزات در اختیار است
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اعلام اینکه توان امدادی هلال‌احمر برای اربعین در استان‌های خوزستان و ایلام تا 70 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: به علاوه مقرر شده است تا 4 فروند بالگرد هلال‌احمر برای استقرار سه فروند در استان ایلام و یک فروند در استان خوزستان در اربعین به کار گرفته می‌شود که البته احتمال دارد تا یک بالگرد دیگر نیز به استان خوزستان اضافه شود.
وی با بیان اینکه 3 برابر نیروهای به‌کارگرفته شده برای اربعین، تجهیزات در اختیار است تا  در صورت بروز مشکلات احتمالی امکان ارائه خدمات مناسب فراهم باشد، تصریح کرد: بر این اساس 340 نیروی نجاتگر هلال‌احمر همراه با کادر پزشکی، پرستار و فوریت‌ها و تیم‌های عملیاتی به همراه کادر درمانی مرکز پزشکی در مسیر و در عراق مستقر خواهند شد.
استقرار خودروهای ارتباطی سازمان امداد و نجات در سه قرارگاه مرزی
فتحی درباره تدارک سازمان امداد و نجات به منظور استقرار خودروهای ارتباطی، عنوان کرد: بر این اساس خودروهای ارتباطی سازمان امداد و نجات در سه قرارگاه مرزی مستقر خواهد بود و رایزنی‌هایی با عراق انجام شده تا امکان استقرار 3 خودروی ارتباطی در عراق نیز فراهم شده و در این زمینه در صورت اعلام موافقت، هلال‌احمر آماده ارائه هر گونه خدمت خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]