اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816177246416

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اعلام کرد

احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز

کد: 13950816177246416

https://goo.gl/LBlJGY

، تبریز , (اخبار رسمی): معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از تداوم اجرای پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز با پیشرفت فیزیکی 55 درصد خبر داد.

احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، محمد حسین اسحقی با اعلام این خبر گفت: میزبانی همایش های بین المللی در تبریز با محدودیت عدم وجود مرکز همایش و امکانات مناسب، مواجه بود؛ از این رو احداث سالن های همایش بین المللی از نیمه دوم سال گذشته در دستور کار شهرداری تبریز قرارگرفت.

وی افزود: این مجموعه با طراحی منحصر به فرد و امکانات پیشرفته به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین سالن های همایش به جهت برگزاری کنفرانس‌های بین المللی و تخصصی در شهرک خاوران تبریز درحال احداث است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: پروژه مرکز همایش های بین المللی تبریز دارای یک سالن اصلی به ظرفیت 1500 نفر به همراه چهار سالن فرعی شامل کلاسهای آموزشی، 1 سالن VIP و سالن کنفرانس به ظرفیت 600 نفر، رستوران با ظرفیت 700 نفر و پارکینگ با گنجایش 500 دستگاه خودرو طراحی شده است.

اسحقی در تشریح دیگر مشخصات فنی این پروژه نیز اظهار داشت: سازه این ساختمان بصورت بتن آرمه بوده و با رعایت مفاد مبحث 19، مقررات ملی ساختمان در باب آئین نامه استفاده بهینه از انرژی در دیوارهای پیرامونی آن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کف پارکینگها نیز از نوع بتن ضد سایش بوده و در کفسازی محوطه از بتن سبک پرلیتی استفاده خواهد شد.

وی در خصوص مشخصات  نمای پروژه خاطرنشان کرد: نمای این پروژه بصورت تلفیقی از سنگ تراورتن عباس آباد، ترموود و کرتین وال و با ترکیبی از نمای شیشه ای خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، همچنین متذکر شد: این پروژه عمرانی دارای فضاهایی مانند سرویس بهداشتی، وضوخانه، نمازخانه، اتاق کودک، گالری، اتاق گریم، اتاق های رخت‌کن، انبار آمفی تئاتر، اتاق های تمرین، پردیس سینمایی، بخش های اداری و آموزشی، کافی شاپ، کافی نت، اتاق خبرنگاران و رستوران با ظرفیت 700 نفر بوده و سن اصلی، مجهز به سیستم ماشینی و مکانیکی در نظر گرفته شده است؛ همچنین دسترسی‌های ویژه معلولین به فضاهای درونی در طراحی و اجرا لحاظ شده است.

اسحقی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه عظیم تصریح کرد: عملیات اجرای اسکلت در پروژه به اتمام رسیده و دیوار چینی‌های  حدود 65 درصد کل پروژه انجام گرفته و در حال حاضر نمای سنگی و کرتین وال نیز در حال اجرا است.

 وی اضافه کرد: کفسازی پارکینگ‌ها تکمیل شده اما سقف کاذب پارکینگها و محوطه سازی مجموعه در حال اجرا است؛ تأسیسات برقی و مکانیکی نیز تاکنون 20 درصد پیشرفت داشته اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه