اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817177865811

سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد

تحویل زمین برای ایجاد «شهر سایه» پایتخت

کد: 13950817177865811

https://goo.gl/XEHTqJ

، تهران , (اخبار رسمی): برای کلانشهرها و شهرهای حادثه خیز ایران ،شهرهای سایه ایجاد می شود.

تحویل زمین برای ایجاد «شهر سایه» پایتخت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی ، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بااعلام این خبر گفت: شهرهای سایه، برای کلانشهرها و همچنین شهرهای حادثه خیز ایران ساخته می‌شود که شبیه اردوگاه‌های استقرار در زمان حوادث است.
سلیمی با بیان اینکه  زمینی برای ایجاد شهر سایه پایتخت به  هلال احمر تحویل داده شده است،افزود: بر این اساس در این شهرهای اردوگاهی، با ایجاد زیرساختهای لازم و امکانات زندگی و بهداشت، شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا امکان استقرار در زمان حوادث برای حداقل 3 درصد جمعیت آن شهر فراهم شود که البته این آمار برای تهران، پوشش جمعیت 10 درصدی است.
سرپرست سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در این زمینه شهرداری به همراه سازمان مدیریت بحران به ما کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: هم اکنون در مرحله شروع، زمینی را در فیروزکوه برای شهر سایه و پوشش حوادث تهران تامین کرده‌ایم و با کمک 14 کارگروه مرتبط امداد و نجات کشور برای تجهیز این شهر سایه اقدام خواهیم کرد.
لزوم تخصیص بودجه مستقل برای امداد و نجات کشور
او با اشاره به مباحث تامین منابع مالی و اعتباری در امدادرسانی‌ها، درخصوص بودجه سال آینده این سازمان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا بودجه‌ای به صورت مستقل و مجزا برای سازمان امداد و نجات پیش‌بینی شود. مرتضی سلیمی افزود: در حال حاضر بودجه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر منوط به حوادث پیش آمده در کشور است، اما برای پاسخگویی بهتر و انجام اقدامات مناسب در هنگام بروز اتفاقات در سراسر کشور، نیاز است که نمایندگان مجلس بودجه این سازمان را به صورت مستقل و جداگانه پیش‌بینی کنند.

استقرار 5 فروند بالگرد و 30 دستگاه آمبولانس در مسیر راهپیمایی اربعین/آماده‌باش کامل 6 هزار نفر - روز
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از استقرار 5 فروند بالگرد و 30 دستگاه امبولانس در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد.سلیمی  با اشاره به اینکه طرح  امداد و نجات در اربعین به مدت 13 روز و از  28 آبان تا 2 آذر در مسیر پیاده روی کربلا اجرا خواهد شد، اظهار کرد: سه قرارگاه در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه راه‌اندازی خواهد شد و علاوه بر آن فعال سازی ستاد مرکزی، استقرار 30 دستگاه آمبولانس در سه مرز، استقرار خودروی ارتباطات، استقرار 5 فروند بالگرد در استان‌های مرزی، حضور 79 پایگاه ثابت در دو استان ایلام و خوزستان، استقرار 22 دستگاه خودروی نجات در این مسیر به کار خدمات‌رسانی به زائران می پردازد.
به گفته وی 6 هزار و 950 نفر - روز کار خدمات رسانی را برعهده دارند و در حالت آماده باش کامل هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه