اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178115832

امضا تفاهم‌نامه 2جانبه همکاری‌های ریلی ایران وعراق

کد: 13950817178115832

https://goo.gl/qcKcJj

، تهران , (اخبار رسمی): تفاهم‌نامه همکاری راه‌آهن‌های دو کشور ایران و عراق به‌منظور مبادله کالا و جابجایی مسافر بین دو کشور از طریق مرز زمینی شلمچه و مرز آبی بندر خرمشهر و نیز تقویت همکاری‌های دو کشور درزمینهٔ صنعت ریلی به امضا رسید.

امضا تفاهم‌نامه 2جانبه همکاری‌های ریلی ایران وعراق

  به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری‌ اسلامی ایران؛ در این دیدار دوجانبه که موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن نیز شرکت داشت، طرف‌های ذینفع برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده، به بحث و گفتگو پرداختند.

بنابراین گزارش؛ انجام تمامی اقدامات موردنیاز برای تسهیل امر تردد مسافر و حمل بار از مرز زمینی شلمچه و مرز آبی بندر خرمشهر و پیش‌بینی ارائه خدمات حمل‌ونقل ریلی به آنان در دو کشور، فراهم نمودن زمینه فعالیت بخش خصوصی ایران فعال دربارۀ تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری از خطوط راه‌آهن، سوزن و اتصالات، آلات ناقله و واگن‌های باری و مسافری در کشور عراق از جمله محورهایی بود که دو کشور به تفاهم رسیدند.

این گزارش می افزاید؛ طی این تفاهم نامه طرف ایرانی متعهد شد مسافران عازم عراق را درایستگاه راه آهن شلمچه پیاده و طرف عراقی نیز متعهد شد بوسیله اتوبوس‌های مناسب از قبل پیش‌بینی شده مسافران را بلافاصله پس از انجام کنترل های مرزی وورود به خاک عراق سوار و در ایستگاه بصره پیاده و طبق لیست و مشخصات ارسالی قبلی جاهای رزرو شده را در اختیار مسافران قرار دهد.

براساس متن این تفاهم نامه، طرف عراقی متعهد شد مسافران عازم ایران را بوسیله اتوبوس های مناسب از ایستگاه بصره به مقصد مرز شلمچه سوار و پیاده وطرف ایرانی متعهد شد مسافران عازم ایران را بلافاصله پس ازانجام کنترلهای مرزی و ورود به خاک ایران در ایستگاه مرزی شلمچه سوار قطار کند یا بوسیله اتوبوس از نقطه صفر مرزی به ایستگاه راه‌آهن خرمشهر منتقل و در آنجا اقدام به سوار کردن مسافران به قطار کند.

لازم به ذکر است که طرف عراقی متعهد شد نسبت به اعمال تخفیف در تعرفه‌های حمل ریلی مسافر بر حسب نوع کوپه و صندلی اقدام کند.

همچنین مقررشد طرفین نسبت به انجام تمهیدات لازم در خصوص ارائه خدمات مناسب راهبری و انجام نظارتهای لازم در جهت حصول رضایتمندی مسافرین وانجام هماهنگی های لازم با سازمانهای ذیربط در خصوص تامین سلامت (بیمه مسافرین، خدمات امداد و اورژانس و...)، ایمنی وامنیت مسافرین اقدام کنند.

این گزارش می افزاید ؛ در بخش بار نیز تمام کالاهای به مقصد عراق در بارانداز نقطه صفر مرزی شلمچه دپو خواهند شد ومسئولیت کلیه هماهنگی های لازم برای تخلیه، بارگیری و انبارداری کالاهای ترانزیتی ورودی به بارانداز هرطرف بر عهده همان طرف خواهد بود.

یادآور می شود؛ موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن از سوی راه آهن ج.ا. ایران مسئول پیگیری امور تفاهم نامه حاضر تا حصول نتیجه نهایی خواهد بود. 

و طرفین توافق کردند تا در ماه آوریل 2017 نسبت به برگزاری جلسه ارزیابی نحوه اجرای مفاد این تفاهم نامه اقدام کنند. 

گفتنی است ؛ دیدار دو جانبه راه‌آهن ایران و عراق با حضور جابر سلوم مدیر عامل عراق و هیات همراه و دکتر پور سید آقایی معاون وزیر راه وشهرسازی به همراه معاونان و مدیران راه آهن برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان