اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819178866416

کاشت درختان میوه در 200 هکتار از عینالی

کد: 13950819178866416

https://goo.gl/deegRC

، تبریز , (اخبار رسمی): در 200 هکتار از کوه عون بن علی درختان میوه کاشته شده است، زمانی که این درختان به باروری برسند علاوه بر اینکه در فصل شکوفه منظره زیبایی در این کوه به وجود می آورند باعث حضور زنبورها و پروانه ها در این مجموعه خواهند بود.

کاشت درختان میوه در 200 هکتار از عینالی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز ، مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از کاشت درختان میوه در 200 هکتار از عینالی خبر داده و می گوید: در 200 هکتار از کوه عون بن علی درختان میوه کاشته شده است، زمانی که این درختان به باروری برسند علاوه بر اینکه در فصل شکوفه منظره زیبایی در این کوه به وجود می آورند باعث حضور زنبورها و پروانه ها در این مجموعه خواهند بود که می تواند در آینده شغل های ضمنی مانند زنبورداری و تولید عسل طبیعی را در پی داشته باشد.

آماده‌سازی بزرگ‌ترین تفرجگاه کشور برای میزبانی ماهانه 500هزار نفر

 مسعود برزگر جلالی با اشاره به اینکه «عینالی» فرصت و نعمتی در دست تبریز برای رشد و توسعه اقتصاد، فرهنگ و اشتغال است، اظهار می کند: در اواخر سال 93 برنامه سه ساله برای رسیدن به اهداف مشخص تدوین شده و در دست اجرا است.

برزگرجلالی با بیان اینکه در سال 93 هر ماه 50 هزار مراجعه‌کننده به این تفرجگاه داشتیم، می گوید: براساس چشم‌انداز سه ساله تدوین‌شده در سال 93، آمار بازدیدکننده باید تا پایان 96 به 500 هزار نفر برسد که زیرساخت‌های این میزان گردشگر در حال تکمیل و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان توسعه و عمران عون ابن علی تبریز با بیان اینکه در خرداد 95 بر اساس سرشماری گردشگر ورودی به عینالی بیش از 250 هزار نفر در این تفرجگاه حضور یافتند، یادآور می شود: طرح‌های جدید برای جذب بیشتر گردشگر و رسیدن به آمار 500 هزار نفر در ماه در دست اجرا است که به‌تدریج افتتاح می‌شود.

 

ورزش های آبی زمستانی و تابستانی در عینالی!

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از بهره‌برداری دریاچه مصنوعی تحت عنوان «داغ گلی» خبر داده و می گوید: بهره‌برداری از دریاچه مصنوعی «داغ گُلی» به‌عنوان همسانی برای «ائل گُلی» یکی از طرح های مهم در حال اجرا دراین تفرجگاه کوهستانی است.

وی ادامه می دهد: با بهره برداری از این طرح و پر شدن آب این دریاچه با گنجایش 54 متر مکعب آب دارد ضمن افزایش رطوبت هوای این منطقه از و ذخیره آب مورد نیاز درخت ها در صورت بحران آب، مکانی برای ورزش های آبی همچون قایقرانی، موج سواری و ... به وجود می آید.

برزگر جلالی یادآور می شود: راه‌اندازی باغ‌وحش طبیعی با حیوانات بومی حیات‌وحش آذربایجان، اجرای فاز دوم تله‌کابین با مشارکت بخش خصوصی، احداث سالن همایش 600 نفری در ایستگاه دوم تله‌کابین و بهره برداری از پارک پیوند از جمله برنامه‌های توسعه‌ای برای تحقق اهداف چشم‌انداز سند 3 ساله عینالی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه