اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950820179596500

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت تاکید شد

دریا منبع غنی درآمد و بستری برای اشتغالزایی کشور

کد: 13950820179596500

https://goo.gl/pnJIiu

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌‏بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بسیاری از کشورها تنها به منظور کسب بخشی از دریا وارد جنگ شده اند از همین رو کشور ایران با وسعت وسیع دریایی که دارد باید قدر این مزیت الهی را بداند و در مسیر توسعه اشتغال گام بردارد.

دریا منبع غنی درآمد و بستری برای اشتغالزایی کشور

حجم حمل‌ و‌ نقل دریایی، منابع زیستی و غیر زیستی دریاها و اهمیت دریاها و اقیانوس‌ها در تغییر آب و هوای‌ زمین، نقش این نعمت را در آینده بشریت تعیین کننده کرده است

به گزارش روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، محمدسعید سیف در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: مفتخریم که با سنگ بنای ایجاد شده در باغ موزه دفاع مقدس دامنه این رویداد را برای بار دوم بنا نهادیم تا یتوانیم به یک قدرت دریایی تبدیل شویم.

وی در ادامه با اشاره به رسالت ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی معاون علمی بیان کرد : هم افزایی رسالتی است که با بسیج نظام آموزشی دانشگاه ها، سازمان ها و ارگان های دریایی به دنبال آن هستیم که خوشبختانه با برگزاری رویدادی ملی تا حدودی به آنچه خواستیم دست یافتیم.
محمدسعید سیف وجود دریا را بستری برای اشتغالزایی در کشور دانست و ابراز کرد : باید با بسیج همگانی از ظرفیت های حوزه دریا به خوبی بهره برداری شود. گستردگی و تنوع فعالیت‏های دریایی کشور و اهمیت استراتژیک آن ضرورت توجه بیشتر به این حوزه را دوچندان می‏ کند. 
دبیر ستاد دانش‌‏بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت : دریاها و اقیانوس‌ها عرصه‌ای هستند که بسیاری از کشورهای پیشرفته هم برخی مواقع حضوری پرقدرت در آن نداشته‌اند، دوره‌های مختلف پیشرفت اقتصادی، صنعتی، علمی و فناوری تغییری در محوریت تسلط دریایی ایجاد نکرده و حتی تسلط بر فضا نیز خللی در اهمیت عرصه‌های دریایی و اقیانوسی ایجاد نکرده است.
وی ادامه داد: حجم حمل‌ و‌ نقل دریایی، منابع زیستی و غیر زیستی دریاها و اهمیت دریاها و اقیانوس‌ها در تغییر آب و هوای‌ زمین، نقش این نعمت را در آینده بشریت تعیین کننده کرده است.
دبیر ستاد دانش‌‏بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری در پایان بیان داشت : توجه به مسایلی نظیر اشتغال‌زایی و توسعه اجتماعی در سواحل، کاهش ذخایر نفت و گاز دنیا، جایگاه استراتژیک خلیج فارس و منابع بسیار حائز اهمیت آن‌ها، ایجاب می‌کند که با تأمل بیشتری به موضوع دریاها‌ پرداخته شود.
دومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت به همت ستاد توسعه فناوری و دانش بنیان دریایی، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و سازمان های دریایی از 17 تا 19 آبان ماه 1395 در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن مهندسی دریایی ایران

تأسیس انجمن مهندسی دریایی ایران پاسخی به نیازهای گسترده صنعت دریایی کشور در سالهای اخیر بوده است. اعضاء مؤسس انجمن پس از برگزاری جلسات مقدماتی موفق شدند در تاریخ 19/5/77 مجوز تأسیس انجمن را از وزارت علوم, تحقیقات و فن‌آوری دریافت و پس از تـاریخ فوق شروع به عضوگیری نمایند. اهداف، شرایط عضویت، وظایف و فعالیت‌های انجمن که در قالب اساسنامه آن با تغییراتی در الگوی استاندارد انجمن‌های علمی ایران تعریف گردیده در اولین مجمع عمومی انجمن در تاریخ 18/9/77 به تصویب اعضاء آن رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]