اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181736416

مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهردرای تبریز عنوان کرد

غذا یکی از چهار مولفه اصلی گردشگری

کد: 13950823181736416

https://goo.gl/nMb1Lp

، تبریز , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز ، با اشاره به این که برنامه سفر را معمولا چهار بخش عمده غذا، خرید، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و نیز تفریح تشکیل می‌دهد، گفت:با وجود این که غذا در سفر جزو مهم‌ترین بخش‌های سفر است متاسفانه از آن غافل شده‌ایم .

غذا یکی از چهار مولفه اصلی گردشگری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز شهریار، رضا خلیلی به اهمیت برندسازی در این حوزه اشاره کرد و گفت: لیستی از غداهای محلی آماده و جمع‌بندی شده‌است تا با همکاری مسئولان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه برندسازی آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی با تاکید بر مشکلات پخت غذای محلی خاطر نشان کرد: پخت برخی از غذا های محلی نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد و نگهداری آن‌ها با مشکلاتی همراه است به همین دلیل مراکز پذیرایی تمایلی به سرو غذاهای محلی ندارند و از طرفی هم با تغییر نسل، شیوه پخت بیشتر غذاهای محلی در دست نیست و جوانان هم مشتاق یادگیری آشپزی محلی نیستند.

وی ادامه داد: برای زنده نگه داشتن روش پخت و حفظ غذاهای سنتی باید برنامه ریزی خاصی انجام شود و این نوع پخت غذا در قالب رقابتی پیگیری شود که جشنواره های منطقه ای غذای سنتی یکی از روش های مناسب برای ایجاد انگیزش و حس رقابت است.

مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز همچنین گفت: ثبت غذای محلی در فهرست آثار غیر ملموس ملی نیز می تواند روش پخت و تولید غذای سنتی را زنده نگه دارد و برای این امر نیز باید برنامه ویژه ای داشته باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]