اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182745811

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد

ضرورت برخورداری زائران از پوشش بیمه‌ای

کد: 13950824182745811

https://goo.gl/N1f1Gm

، تهران , (اخبار رسمی): داشتن پوشش بیمه ای برای زائران اربعین ضروری است و اگر زائری نیازمند خدمات بستری شود بدون داشتن بیمه باید 80 تا 100 دلار هزینه ورود به بیمارستان های عراق را پرداخت کنند.

ضرورت برخورداری زائران از پوشش بیمه‌ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از جمعیت هلال‌احمر، علی‌اصغر احمدی ،دبیرکل جمعیت هلال‌احمر این خبر را اعلام کرد و با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران در داخل خاک عراق مسئولیت رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان زائران را بر عهده دارد، گفت: هلال‌احمر ایران از نقطه صفر مرزی به سمت نجف و کربلا با راه‌اندازی چادرهای درمانی و آمبولانس‌ها خدمات درمانی مورد نیاز زائران را ارئه می‌دهد و در این زمینه در نجف 3 درمانگاه هلال احمر در هتل نبا و پایگاه‌های درمانی صحن حضرت زهرا (س) و حکیم فعال است.
وی با اشاره به اینکه از نجف به کربلا 5 درمانگاه بزرگ که در هر کدام 80  کادر درمانی فعال است، ادامه داد: به علاوه چادرهای درمانی هلال احمر در مسیر نجف به کربلا به ازای هر 15 کیلومتر یک چادر درمانی به همراه کادر درمانی، دارو و آمبولانس فعال است.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه تجمع نیروهای درمانی هلال احمر در کربلا است، گفت: بر این اساس درمانگاه شفا در هتل نجم، درمانگاه هلال‌احمر در هتل ملاک، پایگاه درمانی هلال‌احمر در عتبه امام حسین(ره) در باب القبله و پایگاه درمانی هلال‌احمر در خیابان جمهوری با همکاری هلال احمر عراق فعال است.
وی با اشاره به اینکه چادرهای درمانی هلال‌احمر در عون و کاظمین نیز فعال است، عنوان کرد: همچنین با وجود اینکه توصیه‌ای به زائران برای زیارت سامراء نمی‌شود، اما با توجه به ضرورت و احتمال امدادرسانی، تیم درمانی هلال‌احمر در سامرا نیز فعال است.
وی با اشاره به حضور تیم درمانی هلال احمر در حله و دیوانیه ادامه داد: به علاوه در یک منطقه عراق بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمت به زائران راه‌اندازی شده است.
وی از همکاری همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت، اورژانس کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، پزشکان بدون مرز، دانشگاه آزاد اسلامی، بهزیستی و سایر نهادها در زمینه خدمت‌رسانی به زائران در اربعین تقدیر کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]